Založ si blog

Koryto

 
Našiel som koryto. Stojím a hútam. Čo s ním? Nik ma nevidí. Mohol by som si ho ponechať. Nie, nie! Som čestný človek. Mal by som ho vrátiť.A zinkasovať desať percent nálezného. Ale viem ja komu patrí? Neviem. Tak ako ho môžem vrátiť? Mal by som nález oznámiť. Ale nie, len to nie! Začnú vyšetrovať, zapisovať, vypočúvať, kto, kde, kedy, ako, prečo …? Neprídem, predvedú ma. Podľa zákona. Svedkov nemám. Neveria mi. Ešte ma obvinia. Už len to by mi chýbalo.

Pravda je, dobré korytá sa len tak nepovaľujú. Stále je niekto pri nich. A chráni si ich ako oko v hlave. A ja naraz takto – z ničoho nič a mal by som nájsť koryto? Hádam ho nechám tak ako je. Akože som si ho nevšimol. Nech ho nájde niekto iný. Nech ten iný vysvetľuje. Nech sa ten iný trápi. A čo ak sa trápiť nebude? Jednoducho si koryto zoberie? A ja mu budem potom závidieť. Do smrti si neodpustím, aký som bol somár. Mať tak blízko ku korytu a vzdať sa ho. Veď také dobré koryto naozaj nie je na zahodenie. Koľký sa po takom zháňajú. Dali by za neho neviem čo. I dušu by diablovi upísali, len aby ho dostali.

A koľkým nestačí jedno! Zháňajú korytá pre synov, zaťov. Menia horšie za lepšie. Prechádzajú od koryta ku korytu. A čakajú autoritu. Naoko ju aj majú. Najmä v korytárskom cechu. Lebo korytári sa majú radi. Združujú sa. Tykajú si. A držia, držia sa koryta zubami–nechtami. Prirástlo im koryto k srdcu ako korytnačke pancier. Len ťažko sa s ním lúčia.

Koryto, to nie je len tak. To je veľmi vážna vec. Kdekto je ochotný kvôli korytu i kabát prevrátiť. I otca-mater by zapredal. A mne sa ľaľa, priamo núka. Na, vezmi si ma. Som voľne, neobsadené. Tvoje som. Ber! Ale povedzte, mám ja morálne právo na takéto koryto? Možno bude niekomu chýbať ku šťastiu. Čo ak mi niekto povie – nemáš nárok na koryto. A basta! Alebo ani nič nepovie, len jedného pekného dňa, alebo skôr noci, prídu a zhabú mi koryto. Taká hanba! Povedia – aha ho, na koryto sa ulakomil. Koryta sa mu zachcelo. Odcudzuje korytá, kradne ich a privlastňuje si ich. Asi by som to neprežil.

Ale ktovie, ako chutí také koryto? Musí chutiť, keď toľký po ňom bažia. Musí. Ale mne je milší môj morálny kredit, ako nejaké koryto. Alebo žeby som predsa len? Prisvojiť si ho? Vyskúšať, ako chutí? Len tak na koštovku. Do blízkych volieb … Stúpol by som v očiach verejnosti. Všímali by si ma. Možno by ma aj žena pochválila. Povybavoval by som si veci, s ktorými nemôžem roky hnúť. Také nehnuteľnosti.

Ej, či ma len to moje druhé ja pokúša, ej či len vŕta. Nasadilo mi červíka do hlavy. Bodaj ho! Skúsiť – neskúsiť? Skúsim! Just skúsim! Aj iný by na mojom mieste takto. Určite by takto. A čo som ja vari horší ako nejaký ten iný?! Nie som. Veru nie. Nech mi závidia. Nech prasknú od závisti! Tak veru. Skúsim. Skúsim … i … bisťu!

Kým ja tu takto meditujem, koryto je fuč. Priamo spred nosa mi ho vyfúkli. Že sa nehanbia, ulakomiť sa na cudzie koryto! Keťasi!
 
nasledujúci článok

V Krajine

27.03.2024

Doba je bizarná Život je skapatý Čo ráno platilo Večer už neplatí .

Feferónky 67

25.03.2024

Nie ten je priateľ, kto ťa opitého dvíha zo zeme, ale ten, kto si k tebe ľahne. . Kam sa hrabe ženská logika na ženskú fantáziu! .

Feferónky 66

23.03.2024

Keď vám iní kopú jamu, pomôžte im a urobte si bazén. Každý má svoje problémy a niektorí si privlastnia aj cudzie. .

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,226
Celková čítanosť: 5657665x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív