Založ si blog

Stretnutie (2)

  
 
ZBOJNÍK ONDRO:  A či naozaj ništ nemáš?

ZBOJNÍK ĎURO:     Nuž a toto – či by si si nedau? (Vyberie z kapsy čutoru)

ZBOJNÍK ONDRO:  Daj! (Otvorí čutoru a pije) Slabá voľajaká… a nesmrdí…

ZBOJNÍK ĎURO:     Stoličná…

ZBOJNÍK ONDRO:  Ktorejže stolice?

ZBOJNÍK ĎURO:     Moskovskej…

ZBOJNÍK ONDRO:  Jakživ som o takej nechýrovau…(ešte si uhne)

ZBOJNÍK ĎURO:     Daj? To je len pre inteligentov, ty gadžo! Nič nedokážeš ošacovať.

                                    Slopeš len zo zvyku… alebo zo zlozvyku… (upije si)   Štyridsať grádov.

                                    Za krpce som ju od  donských kozákov vyčaral.

ZBOJNÍK ONDRO:  Tak tu je pes zakopaný! Ja pod šesťdesiat neklesám. A najradšej – onú,

                                    z lavóra… garážovicu… A čože v tej stolici… Amos… Amos… Ján

                                     Amos…

ZBOJNÍK ĎURO:     Moskovskej.

ZBOJNÍK ONDRO: Tak, tak… to tam nemôžu mocnejšiu vypáliť:

ZBOJNÍK ĎURO:     Môžbyť môžu… Lavóre nedostať.

ZBOJNÍK ONDRO: Nech pália vo vani.  A … akože si sa k nej?   Ozbíjau si ich, či ako?

ZBOJNÍK ĎURO:     Tých neozbíjaš… Nič nemajú … Už som ti povedau – za krpce som ju…

                                    Od východu sa sem hrnú. Ako traja králi… mudrci…

ZBOJNÍK ONDRO:  Od východu… nuž hádam Tatári… o tých mi dedný dedo rozprávali.

                                    Surové mäso jedia. A volajú to biftek. Ja som len raz oprobovau, hneď

                                    som pásomnicu dostau.

ZBOJNÍK ĎURO:     Čože si..?

ZBOJNÍK ONDRO: Hlístu… takú dlhú… Dva týždne som ju vysrať nemohou. Až jadierka

                                    z tekvice mi jedna bosorka poradiua. To pomohlo.

ZBOJNÍK ĎURO:     A ich máčanku – či si probovau? Dobrá ja k vyprážanému syru.

ZBOJNÍK ONDRO: A si vraveu, že syr zdraviu škodí.

ZBOJNÍK ĎURO:     A či ti ja mám nejaké zdravie? Žalúdok, platničky, reuma… ojojoj…

                                    i žalúdočné vredy. Skús ty žiť tristo rokov!

ZBOJNÍK ONDRO: Ty máš vredy na žaludi?

ZBOJNˇIK DURO:    Na žalúdku, ty tatár!

ZBOJNÍK ONDRO: Nuž veď preto… už som sa zľakou, že či nie… Ja tu s tebou takto

                                    stojím, a dnes veru človek nevie, od koho, čo a ako nachytá…

ZBOJNÍK ĎURO:     (Nôti) A ja ju, a ja ju, nechytaj ma za ňu… Zapáliš si? (Vyberá mešec

                                    s tabakom a zapekačku)

ZBOJNÍK ONDRO: Počkaj, mám mildesortky. Zuzu som navštíviu, v Spišskej Belej… Veď

                                    vieš, ako to v podniku chodí…

ZBOJNÍK ĎURO:     Ukáž… (zoberie si jednu cigaretu, olíže ju zboku, strčí si ju do úst 

                                     a druhú si dá za ucho)  A toto – čože to máš za vecičku? Pekná je…

ZBOJNÍK ONDRO: Zapaľovač. Také kresadlo… Rakúsky…

ZBOJNÍK ĎURO:     I tam si zbíjau?

ZBOJNÍK ONDRO: Mňa tam zbíjaui… Drahota…

ZBOJNÍK ĎURO:     A ako že si sa tam…?

ZBOJNÍK ONDRO: Nuž – ako… Národ sa húfne hrnul, drôty strihal… A valil sa a valil

                                     a valil… Nuž a ja – s národom. Ako vždy.

ZBOJNÍK ĎURO:     A ja ti, ľaľa, doma sedím… a ničoho niet. Keď chceš niekoho ozbíjať,

                                    to aby si sa do šóru postaviu. Viac zbojníkov ako ozbíjancov. A samý

                                     amatér.

ZBOJNÍK ONDRO: Šak sa oni naučia, a veľmi rýchlo… A ja som ti už i v Poľskej…

ZBOJNÍK ĎURO:     A pozvanie – odkiaľ že si..? A či máš financov známych?

ZBOJNÍK ONDRO: Horkýže pozvanie! Horkýže financa! Cez Rysy som, s národom – ako

                                    furt. Nik si ťa nevšíma, každý myslí, že to ty kvôli Leninovi… 

ZBOJNÍK ĎURO:     Nevrav… Kto by to o tebe bou povedau?  A – tam u nich – akože? Ako

                                    menia?

ZBOJNÍK ONDRO: Za náš grajciar dvestopäťdesiat svojich dávajú.

ZBOJNÍK ĎURO:     Ííííí, bisťu! A oplatí sa to?

ZBOJNÍK ONDRO: Že či? I plesňaky kúpiš, i kávu. Až z viedenskej župy ju tam vozievajú.

ZBOJNÍK ĎURO:     Už i tam ju pestujú? Dau by som si.   Už mesiac iba samá melta, enrilo,

                                    cigória…

ZBOJNÍK ONDRO: (Siaha do kapsy a vyberá termosku) Tak čo nevravíš? Nemému decku

                                    ani vlastná mať nerozumie, nie to ešte zbojníčisko. Na! (Podáva mu

                                    termosku)

ZBOJNÍK ĎURO:     (Upije si) Pravá. Prisámbohu pravá! Poklad si ty, Ondriš. A tie … vtáky

                                    -plesniváky… čože to?

ZBOJNÍK ONDRO: Taký zamurcaný drelich. Ako by si sa v gatiach po hnoji pováľau. Ale

                                    ide ti to na dračku.

ZBOJNÍK ĎURO:     Ozaj, aby som nezabudou… moja Anička necháva pozdravovať…

ZBOJNÍK ONDRO: Mňa?

ZBOJNÍK ĎURO:     Nie – hory.

ZBOJNÍK ONDRO: Iba hory?

ZBOJNÍK ĎURO:     A ešte lesy.

ZBOJNÍK ONDRO: Z tej pneumatiky?

ZBOJNÍK ĎURO:     Taj je. Z tej. … Z tej duše

ZBOJNÍK ONDRO: Tak ich teda pozdrav.

ZBOJNÍK ĎURO:     Ahojte, lesy, hory, z tej duše ahojte! Anička vás pozdravuje.

ZBOJNÍK ONDRO: Pekne si to povedau, Ďuri. Len čo je pravda, pekne. Ale ľaľa – čo

                                    mrcha svet v nich skváriu, zmoriu… A Anička – akože ona teraz..? 

                                    Od tvojej popravy som o nej nechýrovau.

ZBOJNÍK ĎURO:     Na kádrovom robila. Ale keď to zrušili, prešla na personálne.

                                    Rehabilitáciu mi vybavila, posmrtnú imunitu… Ale kádruje ma furt! 

ZBOJNÍK ONDRO: Stará štruktúra…

ZBOJNÍK ĎURO:     Stará, ale jará. Až bujará. … Len kto to tu teraz zveľaďovať bude?
 
                                                                                (pokračovanie nabudúce)
 
predošlý článok ……………….. nasledujúci

Zloba

18.04.2024

Potmolím sa, kade cesty nevedú Neklenú sa nad vodami mosty Sŕknem dúšok živej vody od smädu Sníva Duša, kým sa telo postí .

Osamelosť

16.04.2024

Osamelý balón tŕnie na nebi Osamelý koráb morom pláva Osamelo klonujú sa améby Osamelej päte chýba hlava .

Feferónky 71

14.04.2024

Nech vás dnešok netrápi – zajtra bude horšie. Keby bolo jablko spadlo na hlavu Adamovi, možno by sa bol včas spamätal. .

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,237
Celková čítanosť: 5684172x
Priemerná čítanosť článkov: 2541x

Autor blogu

Archív