Založ si blog

V posledný deň v roku spijeme sa z grogu


 
KEĎ  SA  ŤA  ZIMA  OPÝTA

 

Dnes sa ma Zima opýtala –

Vraj, čo som robil v lete?

A ja jej naspäť: -Čujte, Stará,

už zas vyšetrujete? 

 

Kto Vám dal právo pýtať sa,

kto Vám dal na to mandát?

Vonku nehodno vyhnať psa,

a vy sa chcete hádať?

 

Po oknách mi tu lepíte

mrazivé biele kvety.

Ja tu sedím jak v úkryte,

nos na okno si lepím,

 

bo ináč vôbec neuzriem,

čo sa tam vonku deje –

či padá sneh a či je srieň,

kam vaša vláda speje…

 

Nezáviďte mi, pani Zima,

tie nežné Slnka lúče,

ktoré zakaždým našli  ma –

od tepla mal som kľúče…

 

Nezáviďte mi, pani Zima,

zelenú tôňu lesa –

čas, kedy včely s kvetmi smilnia

a moje srdce plesá.

 

A nezáviďte, prosím, ani

tých pár vĺn morskej vody,

na brehu zase piesok slaný –

z Vody sa život zrodil…

 

A ešte nezáviďte, prosím,

pohár chladného piva.

Veď Smäd, čo píše v lete glosy

v sebe kus Zimy skrýva.

 

Teraz už viete, Biela pani,

´ som sa Vám vyspovedal…

Vylezte ku mne z Vašich saní,

lebo ste dáka bledá.

 

Sem posaďte sa, vedľa mňa…

Dnes posledný deň v roku

Zima bude tým nádherná,

že spijeme sa z grogu.

 

Až zašumí nám v hlave grog,

budeme si aj tykať .

O chvíľu končí Starý Rok… –

Zdraví Vás
 
   

311202 /        Drago Mika
 
 
 
 
 


YouTube Direkt

V Krajine

27.03.2024

Doba je bizarná Život je skapatý Čo ráno platilo Večer už neplatí .

Feferónky 67

25.03.2024

Nie ten je priateľ, kto ťa opitého dvíha zo zeme, ale ten, kto si k tebe ľahne. . Kam sa hrabe ženská logika na ženskú fantáziu! .

Feferónky 66

23.03.2024

Keď vám iní kopú jamu, pomôžte im a urobte si bazén. Každý má svoje problémy a niektorí si privlastnia aj cudzie. .

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,226
Celková čítanosť: 5657992x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív