Založ si blog

Dafnis a Chloé (4)

 

200_koza_ovcaKapitola štvrtá, 
v ktorej Dafnis aj Chloé 
pocítia prvé záchvevy Lásky 
a nedokážu si ich vysvetliť.
 
 
Zaránky dôjdu na pastviny, 
Spočinú suchej na tráve.
Píšťalku z tŕstia Dafnis sčiní,
Vylúdi tóny ťahavé.
 
Natrčia ovce, kozy uši,
Prestanú pásť sa barany.
Zvieraciu dušu nápev kruší.
Dievčina nástroj vymámi –
 
Priloží drievce k perám svojím,
Prštekom dierku zahatá.
Úsmevom Dafnis dušu hojí
Zaľúbeného dievčaťa. 
 
Ústami Chloé dotýka sa,
Kde boli pery Dafnida.
Opantala ju mužia krása,
Vysadne túžbe na krídla:
 
„Píšťalkou ja som keby bola,
mňa by sa rtami dotýkal…
Čaroba nýmf nás k sebe volá…“
Dušička v hrudi zavzlyká:
 
-Pobežme, Dafnis, do jaskyne,
jazierko zmyje únavu…
Nežná jej rúčka k jeho priľne…
-Aj nymfy s nami poplávu…
 
Nezmyje voda túžbu panny, 
Nezmyje, čo je mámivé..
Nevediac, čo je pocit hanby,
Na seba hľadia v údive.
.
Netušia deti, Láska že im
Nocami duše umára.
Nevidel Dafnis zrelej ženy.
Plameň sa v srdci rozhára…
 
Neschodí chlapcu Chloé z mysle, 
Vstupuje do snov, nedá spať.
Do rána horká slza vyschne…
Sadajú zas si pod úvrať…

………………………………………….

 
„Čo sa to..? Budem hádam chorá…
Žiadnej však rany na mne niet…
Od rána bľačí ovčí chorál , 
celý sa so mnou točí svet…
 
Neštípu osy ani včely…
Pramení odkiaľ teda bôľ?
Dlávi ma mora na posteli,
do duše vtrie sa nepokoj…
 
Jednostaj myslím na Dafnida. 
Ako sa teším, keď som s ním…
Počúvam keď ho, keď ho vídam…
Pri ňom si peplos zarosím…
 
Zanôti on keď na píšťale, 
slávika piesni nevnímam.
Nežnejší ako vtáča malé,
jemnejší ako ľalia…
 
Kozičkou byť tak jeho stáda – 
popasie nech ma, pohladí…
Bozká nech ústa, koľko zvláda, 
odhalí duše poklady…
 
Dych jeho nech ma v tvári hreje, 
pozerá nech mi do očí.
Nechcem viac trpieť bez nádeje, 
slzou ho šťastia omočím…
 
Čo ste to na mňa, nymfy moje, 
čo ste to na mňa ušili??
Pramenia odkiaľ nepokoje, 
rvú prečo dušu na štyri..?
 
A čo, ak umriem? Kto vám vence
z kvetiniek lúčnych uvije?“
Potôčik v háji šumí, šplechce,
Treptajú krídla motýlie…
.
………………………………………….
 
D r a g o  /podľa Longa/
jeseň 2013 – zima 2014

V Krajine

27.03.2024

Doba je bizarná Život je skapatý Čo ráno platilo Večer už neplatí .

Feferónky 67

25.03.2024

Nie ten je priateľ, kto ťa opitého dvíha zo zeme, ale ten, kto si k tebe ľahne. . Kam sa hrabe ženská logika na ženskú fantáziu! .

Feferónky 66

23.03.2024

Keď vám iní kopú jamu, pomôžte im a urobte si bazén. Každý má svoje problémy a niektorí si privlastnia aj cudzie. .

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,226
Celková čítanosť: 5658648x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív