Založ si blog

Archív: máj, 2015

Minúta s Thanatom

Snívalo sa mi, že už idem… Ovanul dych ma Thanata… Hladil ma šelest čiernych krídel, Rebrá aj dni mi prerátal. . Tichúčko – tíško za mňa zlietol. Objal ma. Šepol: -Pôjdeme… Persefóna ti bude tetou… -Nepatrím ešte do zeme! – . Vykríknem, spomnúc na Admeta. -Nerodia dnes sa Alkesty, Héraklés dávno dozametal, Pýthia v […]

Pokračovanie článku

Za Splnu

Sme iba dvaja – ja a Luna. A malý zdrápok papiera. Kryjú sa hviezdy poza humná, Večer si oči pretiera. . Opadli slzy. Zas je sucho. Luna na zlatom tanieri Ustrnie čoby bludné UFO. Spočíva nebo v páperí. . Mlčíme vedno – Luna a ja. Netopier čoby posol hviezd Krídlami medzi nami máva, Prináša čiernu ratolesť. . Týra sa Duša v svetabôli – Prečo […]

Pokračovanie článku

Smutný Anjel nad Krajinou

Nad nami lieta Anjel Smrti – Čiernohlav Dušu dohoní. Mal by nás objať, On však škrtí – Cvála Svet čiernom na koni. . Mal by nás ohriať, On však páli – Jedného z toho zamrazí. Málo je žiary v chmúrej tvári, Šťastie nám jazyk vyplazí. . Povedal ktosi múdre slová: Zachrániť Krása môže Svet. Do slov sa hravo Láska schová, Do srdca […]

Pokračovanie článku

Kto nezažil, neuverí. . . (62)

Mnohí sa k cirkvi hlásia tak, ako sa v škole hlásili na potrebu. . Maják vo Veľkej Studenej doline je dôkazom, že v Tatrách bolo kedysi more. .

Pokračovanie článku

Básnik na Mesiaci

Pojal ma Mesiac do kolísky, Hojdá ma od nôh ku hlave. Kým si to Starký nerozmyslí, Vystieram nohy túlavé, . Umyté, pravda, v nočnej tráve. Isto je Mesiac fajnový. Natŕčam uši hviezdnej vrave, V nebeských vodách zalovím. . Udicu hodím, ťahám siete, Dušu dám ako návnadu. Prút sa mi ohol, sieť sa pletie, Pavúky v Nebi nepradú. . Cícerky potu chrbtom kanú, […]

Pokračovanie článku

Po Kvapkách

Počujem príboj v kvapke vody, V šumení lístka tornádo. Púšťou sa – prachom mesta – brodím, Na čelo mrak mi dopadol. . Pobadám orla vo vrabčati, V zápalke uzriem statný dub. Útratu za mňa Slnko platí. Zapadol prachom Lásky sľub… . Točí ma Život v kolotoči – Presadám z lode na koňa. Z kolesa nikto nevybočí, Aj keď mu to tu nevonia. […]

Pokračovanie článku

Šedzme Bože. . .

Okradnuc še ňeda Ľem tot, co ňič ňema, Co ma od modľeňa Zodarte koľena. .

Pokračovanie článku

Kto nezažil, neuverí. . . (61)

Kauzy zostávajú a karavána ide ďalej. . V Oriente sa kauzy zametajú pod lietajúci koberec. .

Pokračovanie článku

Zrkadlo Duše

Zrkadlo zrazu nezrkadlí… Nie je mu obraz po chuti. Šplhám sa nahor po zábradlí. Zrkadlu zrak sa zamútil. . Nadarmo jastrím, hľadám seba – Rozplynul som sa v éteri. Akoby som sa do skla vstrebal. Zrkadlám oddnes neverím. . Odvialo ma to… Som sa stratil… V zrkadle vidím cudziu tvár. Zrkadlo prázdnu slamu mláti… Usadil v ňom sa – […]

Pokračovanie článku

V Znamení Panny

Zahľadel som sa na oblohu. Luna je Lýrou zo zlata. Natiahla struny z roh do rohu – S Pannou ma Lýra zosvatá. . Prstami prejdem po osnove, Vybrnkám nôtu pre hviezdy. Panna má vlásky fialové, Dušu mi Láskou rozbrieždi. . Vyvolám Víly zo zátišia. Mnohé sú piesne nespeté. Z oblohy Panna na Zem zišla. Vlní sa niva v balete. . Vlní sa niva, drndia struny, […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,222
Celková čítanosť: 5648492x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív