Založ si blog

Bolo by, keby Nebolo

 

Bolo to dávno. Veľmi dávno…
Alebo vôbec nebolo…
Vyplával som si kotúľ plavmo,
Vylúdil z trémy tremolo.
.

Na poli hrával polo s volmi,
Položil ruku do ohňa,
Zvíťazil v šachu štyrmi gólmi,
Tri razy Chucka odrovnal.
.
Pomaly mal som naponáhlo,
Došiel som stále ďaleko.
Sedem si neviest ku mne  ľahlo,
Ja som sa ale zariekol.
.
Keby som chcel bol, mohol by som
Pokoriť horu Makalu,
Poriadok zaviesť do servisov,
Zakaliť súťaž nekalú.
.
Vídali ma aj nevídali – 
Som chlap, stroj, dub i hrdina.
Rovnať sa so mnou mohol Dali,
Nespadol keby do vína.
.
Prebrodím vodu mimo brodu, 
Zostrelím v letku ovada,
Morenej detve môjho rodu
Na pivo vždy sa poskladám.
.
Odbilo sedem, budú štyri,
Šarkany chrčia z oblohy.
Výdaje príjmy nepokryli,
Brať treba býka za rohy.
.
Alebo za chvost, za kopytá…
Zaskvie sa metál na hrudi.
Dodnes sa nikto neopýtal,
Prečo nás budík nebudí. 
.
Jedol som huby jedovaté,
Na pole vysial otruby.
Došiel som domov po výplate,
S trúbami som sa nestrúbil.
.
S bubnami som sa nezbubnoval,
Nesadol som im do nôty.
Na horšie časy som si schoval
Nevrátnu fľašu z Jednoty.
.
Bol som už veľa razy mladý,
Stačilo zapnúť spätný chod.
Za vôňou vlády čokolády,
Otáčal som sa na východ.
.
Došiel som až po Nekonečno,
Družinu vodil po zboji.
Strečkovať v Strečne s driečnou slečnou
Zas až tak veľmi nebolí.
.
Zasklil som veľa okien v hlave, 
Sušil som suši na súši
Z pyraní, ktoré nie sú dravé,
Kým sa im pytliak nezhnusí.
.
Bol by som býval majstrom športu,
Keby som nebol nebýval.
Preplával som aj Veľkú Portu,
Héraklov stĺp som vykýval. 
.
Dávno viem, kde sa ruble rúbu.
Spočíva euro na eure.
Hodil nás Amor cez palubu,
Začali euromanévre.
.
Čo činím, činím na zlosť iným,
Preto som taký veselý.
Nepohne nič sa bez príčiny – 
Ani len žena v posteli.
.
Čo stať sa malo, už sa stalo,
Čo stať sa má, aj stane sa.
Čo mohlo, to sa domotalo,
Čo sa nie, pošlo do frasa!
.
D r a g o      18/19042016  

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

Zo Zvyku

20.04.2024

Na Matku Zem sme zanevreli Na pretras prišli Nebesá Zvyká si trpák na povely A jeho duša neplesá .

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Mimovládne organizácie píšu do Bruselu, chcú nezávislú a slobodnú RTVS

24.04.2024 13:02

Otvorený list, pod ktorý sa podpísalo viac ako 68-tisíc občanov Slovenska, smeruje poslancom europarlamentu i eurokomisii.

michelko

O zmenách vo Fonde na podporu umenia sa bude hlasovať až budúci štvrtok

24.04.2024 12:18, aktualizované: 13:17

Presunúť hlasovanie zo stredy na budúci týždeň navrhol šéf parlamentného kultúrneho výboru Roman Michelko (SNS), ktorý je predkladateľom návrhu novely zákona o FPU.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Vláda schválila zákon o Slovenskej televízii a rozhlase. Mení sa názov aj spôsob kreovania orgánov

24.04.2024 11:25, aktualizované: 11:41

Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry.

Drienovec, výrub stromov

Postupy pri výrube drevín sa majú zjednodušiť. Cieľom je znížiť strety s medveďom i škody na plodinách

24.04.2024 11:07, aktualizované: 12:33

Vyplýva to z novely zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorý schválila vláda.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,240
Celková čítanosť: 5693791x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív