Založ si blog

30 Orieškov pre Karkuľku

Z police knihu ťahám ošumelú
Vedie mi ruku Náhoda
Pár veršov hádam zhltnem na večeru
Prstoklad stránky nahlodá
.

Od seba sama roztvorila sa mi
V obálke list mi predloží
Ktože to..? Odkiaľ..? Mne adresovaný…
Ježia sa chĺpky na koži
.
Vážený pán som… známka s Februárom… 
Pečiatka zbledla… Levoča…
Natiahnem ruku vody za pohárom
Až sa mi oči vyočia
.
Ťarbavé ťahy detskej rúčky dcérky
…Z pionierskeho tábora… 
Pribudlo rôčkov tridsať do jej zbierky
(Dnes ajfonuje od mora…)
.
Koľko jej bolo vtedy..? Deväť, rátam
Tancujú v riadkoch písmená
Spomenie svojho súrodného brata
Dievčatá chytá za mená… 
.
-Mamička milá!… Aj otecko milý..!
Je nám tu hej a štyri sme
Andrea, Paťa, Táňa… Sme sa zžili
Bez jednej druhá neusne
.
Za oknom stromy, potok, slnko svieti
Iba hlad sa nám nehlási
Metlou si ráno vymetáme smeti
Príroda bujnie do krásy
.
Aj ples sa chystá, masky by sa zišli
Karkuľku, vlka, barana…
Doneste, keby v sobotu ste prišli
Veselo bude od rána
.
Píšem Vám krivo, lebo stôl je krivý
Rovnejšie som sa snažila
Bác! Vyhla som sa pádu do pokrivy – 
Na betón som sa zložila
.
Teraz mám lakeť odretý a chrastu
Dopíše písmo priateľka
A vraj tu kdesi v lese huby rastú
Chrasta je rana neveľká
.
Formuje úsmev nostalgie ústa
Dušičku detskú nachodím
Oriešky rokov  nad tým listom lúskam
Pozývam Osud na hody
.
D r a g o      20062016  

Zloba

18.04.2024

Potmolím sa, kade cesty nevedú Neklenú sa nad vodami mosty Sŕknem dúšok živej vody od smädu Sníva Duša, kým sa telo postí .

Osamelosť

16.04.2024

Osamelý balón tŕnie na nebi Osamelý koráb morom pláva Osamelo klonujú sa améby Osamelej päte chýba hlava .

Feferónky 71

14.04.2024

Nech vás dnešok netrápi – zajtra bude horšie. Keby bolo jablko spadlo na hlavu Adamovi, možno by sa bol včas spamätal. .

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,237
Celková čítanosť: 5685956x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív