Tanec v rytme kalamajky

19. augusta 2010, Drahoslav Mika, VERŠE DŇA

 
SLOPAK
 
Keď som slopal v svojej skrýši,
Našli si ma biele myši –
liezli ku mne priamo z fľaše,
vyzerali čoraz krajšie.
Správali sa veľmi milo,
Dobre sa nám spolu pilo
 
Pohár prázdny, fľaše prázdne,
Moje nohy nepojazdné,
Hlava ťažšia ako dyňa –
Bielych myšiek je to vina:
Správajú sa nenormálne –
 
Po červenom víne márne
Myšky čakám na červené…
Podobné sú bielej stene.
Možno zbledli od závisti
/ale v tom nie som si istý/.
Keď zbadali obraz Boží,
Pod ktorým sa spať uložím
 
Spitučký jak zákon káže,
Nabral aby som guráže
Lebo spitý ako delo
Postavím sa myšiam smelo.
 
Lezú na mňa, lezú zo mňa,
Nedokáže myš byť skromná.
 
Pijem vo dne, pijem v noci –
Taký je génius loci.
Pijem verejne i tajne –
Myš si ďalšie myšky najme,
Tanec v rytme kalamajky
Zatancujú znenazdajky
A dokonca ani k ránu
S tým teátrom neprestanú.
Už mi aj na nervy lezú,
Keď lezú na bielu brezu.
 
Zbavím sa ich – prisámvačku,
Už som zbadal bielu mačku –
Mačka – tvrdá nátura
Vytrela mi kocúra:
Kocúr neprináša smolu –
Spolu fľašu alkoholu
Zas do nosa dáme si.
Také sú už móresy…
 
 
                                             13062009
 
 
úplné delírium

YouTube Direkt
 
predošlý článok ……………….. nasledujúci