Tulák

24. decembra 2010, Drahoslav Mika, UHOL POHĽADU


Kontajner nádeje

občas ma zahreje na úsvite,

kým vy si spíte ešte sladkým snom

v teplej posteli

Ja hladný som

Túlam sa spolu so psami

snáď vyhrabem kus salámy

či kôrku chleba suchú 

handru nejakú deravú

Myslíte, že som na hlavu…

Dávno mi škŕka v bruchu

Môj dom je celá Zem šírošíra

Hlad mi je kamarát, čo ma týra

Raz za čas niekto mi pivo kúpi

Veď blížny nemusí byť vždy skúpy

Neviem, čo strecha je nad hlavou

Pred mrazom, ni pred páľavou

neochráni ma obloha

Osud nechávam na Boha

Snáď dá mi prežiť dnešný deň

Ledva už vrhám ten svoj tieň

Len slnko mi je teplou pieckou

Teším sa naňho ako decko

keď mi mráz lezie pod kožu

zo snehobielej slepoty

premáhajú ma driemoty

pomýšľam, kam si hlavu zložím

či nestrieknuť si niečo do žíl

keď telo trpí …    duša žízni …

Aj ja som človek.

A váš blížny…

 

Venované našim bezdomovcom

190203  /  D r a g o 
 
 

YouTube Direkt