Otužilá mucha VII.

12. januára 2012, Drahoslav Mika, MOJE MUCHY

 
Stala sa mi už aj nočnou morou
Najslávnejšia medzi muchami.
Sny pretkáva muším nepokojom.
Jej vzťah ku mne býva hlodavý. 
 
Polnoc je preč. Všetko spravodlivé
Dávno spí. Len moja mucha škrie. 
Sny mám plné mušej fantázie –
Lietam, pradiem, špiním po okne…
 
Nahlodáva spánok mi aj bdenie,
Nestrpí, keď si jej nevšímam –
Neuniknem… Stále ma doženie
Mucha mravcovčelosnaživá.
 
Let čmeliaka zo strún vyčarený
Počúval som neraz v divadle.
Moja mucha bzučiac na tri smeny
Kriesi moje telo bezvládne.
 
V ušiach znie mi mušia operata.
Bosorkou je mucha Puškina.
Prebúdzam sa do mušieho sveta –
Nový muší deň sa začína. 
 
S prvým lúčom zubatého slnka
Mucha hudie zas a zas a zas…
Myšlienku mi zrazu mucha vnuká –
Poistiť som aby dal jej hlas.
 
…A pre prípad dolámania kostí
Aj krídielka, nôžok všetkých šesť…
Zbohatnúť dnes nechce iba sprostý –
Pripoistiť dám aj mušiu česť   (práci!)
 

D r a g o 18122011