Básnik na Mesiaci

17. mája 2015, Drahoslav Mika, FILOZOFICKÁ LYRIKA

 

Pojal ma Mesiac do kolísky,
Hojdá ma od nôh ku hlave.
Kým si to Starký nerozmyslí,
Vystieram nohy túlavé,
.
Umyté, pravda, v nočnej tráve.
Isto je Mesiac fajnový. 
Natŕčam uši hviezdnej vrave,
V nebeských vodách zalovím.
.
Udicu hodím, ťahám siete,
Dušu dám ako návnadu.
Prút sa mi ohol, sieť sa pletie,
Pavúky v Nebi nepradú. 
.
Cícerky potu chrbtom kanú, 
Motám sa medzi Hviezdami. 
Nedošiel som pre rannú mannu,
Rád by som iné vymámil: 
.
Prečo je Osud utajený, 
Za ktorou horou srší čas,
Koľko žiab sedí na prameni,
Vydaní či sme napospas..?
.
Ukážu nech mi Hviezdy moju – 
Na Nebi nočnom Superstar.
Nedôjde Duša ku pokoju,
Mútime z Mliečnej cesty cmar. 
.
Vypiť tak všetku Múdrosť Sveta..!
Zostarnú časom Venuše…
V Nebi ma Hviezdy oklebetia.
Zavŕta červík do Duše…
.
Priniesla Noc mi iba smolu.
Boli mi Hviezdy neprajné. 
Ej, bisťu dade..! Ako dolu..?
Pegas mi krídla prenájme!
.
D r a g o      23062014