Blues pre Malinu

18. marca 2016, Drahoslav Mika, SLNCOVÝ AKORD

 

Nedeľné ráno. Mlčia zvony
Hojdá Zem Slnko v náručí
Zo slov sa mlieko nenadojí
Sídliskom krava zabučí
.

Zatrúbi druhá do dueta
Pridá sa tretia do tria
Rohatá milých teliat teta
Odznieva kravia ária
.
Nemarí sa mi… Čujú uši…
Nikdy som drogu nepožil
Zašumí v hlave národ muší
Mrvia sa mriavky v podkoží
.
Preletí pohľad ponad strechy
Roľa je, čoby kameňom…
Nevplietol som sa do neplechy
Vemenu prídem na meno
.
Nevidia oči, uši slyšia…
Dedina sa mi vynára
K podoju Stará Mama vyšla
Penivé, teplé, z pohára
.
Píjal som mlieko od Maliny
Rukávom utrel biely fúz
Kútikom úst mi tiekli sliny
Domáci cmar a chleba kus…
.
Chrumkavá kôrka, mäkké maslo
Príroda nezná ingredy…
Na očiach sa nám stádo páslo
Na sene som si lebedil
.
Malinu dávno v kravom nebi
Vydája nocou Mliečna púť
Minul sa Starej Mamy chlebík
Nedajú kravy zabudnúť…
.
D r a g o      07092014