Sám so Sebou o Sebe

7. júla 2016, Drahoslav Mika, FILOZOFICKÁ LYRIKA

 

Dvakrát ja… Sviece dve…
     Za oknom mrholí.
Zrkadlo nezbedné
     Nestrihá – neholí.
.

Výhľad mi halí hmla – 
     Mliečí sa od rána.
Nevidno ani zbla
     Pre rúno barana. 
.
Svieca bdie v pokoji – 
     Tretí deň dohára.
Vína si nadojím
     Po hrdlo pohára.
.
Štrngám si s odrazom – 
     Tak či tak som to ja…
Jazyk mi uviazol
     Vo víre nápoja. 
.
Tykám si s dvojníkom,
     Leziem mu do cesty.
Býva mok pomníkom
     Necudných nerestí. 
.
Plamienok dohorí – 
     Ohník sa odparí.
V Duši mi mrholí – 
     Nasadám do káry. 
.
Rikša sa rozbieha.
     Nevidno navôkol. 
Cesta je bezbrehá – 
     Pôjdeme potokom. 
.
Zrkadlo nahliadlo
     Do očí dvojníka.
Dohráme divadlo – 
     Obraz mi uniká.
.
D r a g o      03112014