Vytrčil som

10. mája 2018, Drahoslav Mika, SLNCOVÝ AKORD

 

Nevytŕčaj hlavu z davu,
Lebo dav ťa zadaví.
Prejdú mnohí bez pozdravu,
Nikto nie je zvedavý,
.

Odkiaľ že som, kto som, čo som,
Čo ma trápi, čo ma nie,
Prečo chodím s dlhým nosom…
Zľahka ván ma ovanie.
.
Darmo tápem, márne blúdim,
Hľadám v meste blahú tvár…
Chodníkom roj ľudí prúdi…
Usadím sa pred oltár – 
.
Otvorím sa Héliovi, 
Diona ma ťahá späť.
Dovidenia je dnes dovi-
Mesto je sťa veľká sieť.
.
Uloví ťa ani rybu,
Vykostí ťa, vysmaží…
Veľké ryby davom hýbu,
Zlatých nieto na pláži.
.
Zahráme sa na pytliaka, 
Nastokneme červíka.
Na Víly ma leto láka, 
Zlatý kľúč mi odmyká
.
Zlatú bránu, zlaté zore – 
More vĺn ma pohltí.
Biela plachta na obzore
Prichodí mi po chuti.
.
Biely peplos kňažka skladá,
Seje purpur Eóna,
Eva v Raji večne mladá
Červená sa z melóna.
.
Deň sa ťahá, deň sa plazí,
Na horách sa večerí.
Vlezie večer do oázy
V hviezdno-nočnej košeli.
.
Vytrčil som hlavu z davu
V snahe zvedieť čosi viac.
Náladu mám popolavú,
Nalepím ju na Mesiac.
.
D r a g o      18022016