Sedem z Desiatich

8. decembra 2019, Drahoslav Mika, FILOZOFICKÁ LYRIKA
Držal som sa siedmych z Desatora – 
Kôň má štyri nohy, ja len dve. 
V chorom Svete stonie Duša chorá,
Svedomie je tieňom na stene. 
.

Neveľa som prešiel, chybil veľa – 
Pokušení vždy je viac než dosť.
S potechou si zo mňa Osud strieľal. 
V Živote je každý chabý hosť. 
.
Vedení sťa bábky na špagáte – 
Gašparkovia, princezné a tak… 
Režú uši platne obohraté, 
Bez koľají nepohne sa vlak.
.
Potkýnam sa, raz tápem, raz padám, 
Znova vstávam, Čas ma vlečie vpred. 
V rajskom sade spoznal Evu Adam – 
Odriekanie neuhasí smäd.
.
Márne v prítmí Duše Život kluše – 
To, čo bolo, toho dávno niet.
Hory, more, slnečné dni, pľúšte…
Hreje ale Láska z mladých liet.
.
Spomienky sa do pamäti vlúdia, 
Potichšie dnes srdce ševelí. 
Prichádzajú – odchádzajú Ľudia, 
Blúdi Láska v nočnej košeli.
.
D r a g o       02/03102017