Potýkal som si

10. júla 2021, Drahoslav Mika, FILOZOFICKÁ LYRIKA
Potýkal som si so Životom
Pertu sme spolu vypili
Na Mliečnej dráhe som ho stopol
Vdýchol mi nektár do žily
.

Vysadil ma na modrej Zemi
Ďalej je pravda dvojitá
Vesmír sa hýbe, Svet sa mení
Topia sa rieky v korytách
.
Zazerá Osud občas krivo
Núka ma čašou horkosti
Vybíja klin sa iným klinom
Človek je žobrák od kosti
.
Takto si spolu lebedíme
Pozdvihne víno náladu
Nie všetci hráme v jednom tíme
Nie každý loví návnadu
.
Nie každý baží po koryte
Niekomu stačí drobná dlaň
Rosia sa čaše nedopité
Vybíja sa aj klanom klan
.
Rozdáva Plútos priehrštiami
Nevidí komu, slepý je
Mamona z ľudí Duše mámi
Bezmocné sú aj Fúrie
.
Rozbolí chrbát, potom nohy…
So Životom je sveta žiť
Berieme modré od oblohy
Atropos kým nám strihne niť
.
Potýkal som si… Čo je na tom?
Týkajú si aj blogeri
Človek je (l)živým automatom
Pramálo hodným dôvery
.
D r a g o       08022019