Prepad

30. decembra 2021, Drahoslav Mika, ĽUDOVKY
Prepadol som, neviem, kde som…
Blúdim – tápem temným lesom-
Prepadla ma vlčia svorka – 
Kôrka chleba hneď mi zhorkla.
.

Prepadli ma o polnoci,
Môj génius vždy bol loci.
Prepadol ma krígel smädu – 
Neviem, kam ma nohy vedú.
.
Prepadol som v prvej triede 
Písmenám aj abecede. 
Prepadol som alkoholu,
Keď som spoznal pravdu holú. 
.
Prepadám sa stále z hanby,
Keď sú reči o ohanbí.
Zem je samé prepadlisko.
Kdekto nosí kolty nízko. 
.
Nie je prepad ako prepad – 
Pred bandou sa musím klepať.
Od prepadu ku prepadu
Kradmou rukou kmínu kradnú.
.
Nepriateľa prepad ľaká.
Neľaká sa iba NAKA.
Prepadne nech pod zem čiernu,
Kto vymyslel zhubnú herňu. 
.
Rozhodnutie žiadnej vlády
Od prepadu neodradí.
Prepadol som malej viere 
Leobo ma už všetko … žerie.
.
O prepadoch sa mi sníva.
Prepadá sa odjakživa.
V rodnej zemi Jánošíka
Na prepady človek zvyká. 
.
D r a g o      28032019