Aj by som si. . .

17. apríla 2022, Drahoslav Mika, FILOZOFICKÁ LYRIKA
Aj by som si pískal – 
          Unikol mi nápev
Slová sa mi roztrúsili po zemi
Rozstrapkanú Dušu
          Pazúr vetra driape
Schátral chodník starej Lásky blažený
.

Aj by som si spieval
          Pri pohári vína
Ale džbánok je už do dna vypitý
S kamarátom by som 
          Mladosť pospomínal
Frndží Život ako gombík na niti
.
Zatancoval by som
          Až ma svrbia nohy
Jánošík mal šibenicu v osude
Kde sa teľa delí
          Neujde sa mnohým
Ako bolo, tak už nikdy nebude
.
Aj by som k vám zašiel
          Cesta sa mi tratí
Spoza bránky pes sa na mňa rozbreše
Roztratili sa mi 
          Dobrí kamaráti
Horkú slinu osladia mi krémeše
.
Na sladké sú osy
          Na voňavé muchy
Nasadím si starý klobúk na hlavu
Nemôže vyjsť človek
          Spod odkvapu suchý
Ťažko chápe, kto má hlavu boľavú
.
D r a g o      24112019