Ponocovanie

26. apríla 2023, Drahoslav Mika, VERŠE NOCI
Privravel som sa Noci včera
Hneď mi aj tykať začala
Štvornožky som sa k hviezdam štveral
Luny sa dotkol bezmála 
.

Do trávy hviezdy rosu siali
Hasila Zem si vlahou smäd
Pojal ma Vesmír neskonalý
Nemohol som mu odoprieť
.
Krok do tmy vedie do neznáma
Nevedno, čo sa bude diať
Netuším, či je cesta správna
Kryje sa Luna za úvrať
.
Po Svetle ale Duša prahne
Nie vždy je východ z tunela
Vydojím vemä Mliečnej dráhe
Čas staré mantry omieľa
.
Nie každý tunel má dva konce
Labyrint číha na ľudí
Nie každý potok zaklokoce
Nie každý včas sa prebudí 
.
Zlákať nás môžu svetlá scestné
Bludičky vtiahnú do bažín
Pred svitom zlata slabý klesne
Domáci kozub zneváži
.
Nasáva  Duša Svetlo Božie
Človeka Láska osvieti
Samoľub tŕne zloby zožne
Sám seba zmetie do smetí
.
Nie každá noc má svoje kúzlo
Iba tá, ktorá nechladí
Selény svetlo oknom vkĺzlo
Kryjú sa do Slov poklady
.
D r a g o      27012021