Deň Otvorených Okien

14. augusta 2023, Drahoslav Mika, V DUŠE PODSVETÍ
Deň otvorených okien v Duši 
Záclony snímam, vyvetrám
Netušia muchy, čo sa sluší –
Že Duša nie je starý krám 
.

Zbaviť ju mienim prachu, špiny
Svedomiu nech sa uľaví 
Neresti padlej človečiny
Nestoja za groš deravý 
.
Učeše keď si Duša vlásky
Nahodí keď sa do gala,
Priletia muchy. Šlendriánsky 
Do Duše sa mi vrogalia 
.
Čosi je skryté, zabudnuté
Nezmyje všetky škvrny Čas 
Výčitka kričí spola púte 
Pohne sa Boží kompas v nás 
.
Kedy som..? Čo som..? Jak som mohol..? 
Svedomie za mňa hanbí sa 
Nezvediem viny na alkohol 
Krížuje Perún nebesá 
.
Zostane niečo na pamiatku 
Tam, kde je špina zažratá 
Predĺži výkrik pamäť krátku 
Za svedka volám Sokrata 
…………………………………….
.
Odháňam muchy dotieravé 
Starajú nech sa o seba
Rýpu sa čerti v Božom práve
A hriechy ľudí velebia…
.
D r a g o      28062021