Založ si blog

Bogári (takmer absurdné divadlo)

lasicaasatinsky 
Takmer absurdná scénka so skrytým podtextom. Kto ho objaví, môže si zabogať.

Nedoporučuje sa hrať na javisku. Najlepšie vyznie v rozhlase alebo v úplnej tme.

Doporučuje sa pri počúvaní predstaviť si Lasicu a Satinského. 

  

 

(Klop – klop – klop)

 

L. Bližšie!

S. Doma si? (Vstupuje)

L. Ser – vit –ka!

S. ???

L. Servus, vitaj, kamarát! Šetrím si jazyk, nuž som to skrátil.

S. Si nejaký naboganý.

L. Bodaj by som nebol. Bogám už od samého rána. Veľmi to na mne vidieť?

S. Dosť… Takže ty bogáš už do rána…

L. Hej. Ešte za tmy som začal. Ja sa ti obyčajne takto prebudím a hneď začínam bogať.

    Bogám a bogám a nemyslím na nič.

S. Často ťa to takto chytá – tá túžba po boganí?

L. Uhm. Často. Bogávam skoro denne. Niekedy aj skoro nočne.

S. Takže ty vlastne bogáš na smeny.

L. Na smeny. Niekedy aj dvojfázovo. Nerád by som vyšiel z cviku.

S. Baví ťa to?

L. Patrí to už k môjmu životnému štýlu. Ležím – bogám, sedím – bogám, špacírujem –

    bogám, pobogávam…

S. Aspoň sa nenudíš.

L. Veru, keď bogám, nepoznám, čo je nuda.

S. Ja by som asi nedokázal tak veľa bogať.

L. A mňa ti to ukľudňuje. Organizmus pritom relaxuje. Kto nikdy nebogal, nedokáže

    pochopiť, aká je to slasť.  Nemyslieť na nič, len bogať, bogať, a ešte raz bogať.

S. A to bogáš stále sám?

L. Kdeže! Často bogávame so starou vo dvojici. Vzdelanejší tomu hovoria bibog. Alebo sa

     niekedy takto schádzame s kamarátmi v bogovom klube. Bogáme kolektívne. Takzvaný

     gruppenbog. To ti je sranda!

S. Teda aj tvoja stará bogá? To som nevedel…

L. A ešte ako! Čumel by si… Tá keď si tak od srdca nefalšovane zabogá… no, čo ti budem

    hovoriť, je celá ako vymenená. 

S. Takže vy vlastne žijete v bogamii…

L. Tak nejako…

S. A neškodí to zdraviu, keď človek bogá často a vo veľkých dávkach?

L. Čo ťa nemá! Ak si zvykneš, nič sa ti nemôže stať. Videl si ma ty už niekedy na péénke?

     Nevidel. Dokonca keď ma sekne v krížoch, stačí si trochu zabogať a hneď sa mi uľaví.

     Dokonca aj keď ma nafukuje…

S. No toto… To som teda naozaj nevedel… A už dávno bogáš?

L. Začal som už ako malé decko. Spočiatku potajomky, pravdaže. Otca som sa bál. Ale

     neprišiel mi na to dodnes. Bog sem, bog tam…  Ale v puberte

     som už bogal skoro pravidelne. Počúvaj, prečo si ty vlastne ešte s boganím nezačal? Si už

     dosť veľký… Ešte ťa budú považovať za nenormálneho. Dnes ak nebogáš, tak si akýsi

     menejcenný…

S. Práve som sa ťa chcel opýtať, či by som aj ja mohol… A či to nebude neskoro… Vieš,

     v mojom veku…

L. Prihlášku nepotrebuješ. Ani povolenie úradov. A kľudne môžeš mať príbuzných

     v zahraničí. Skôr či neskôr by si s tým aj tak začal. Tak veru, boganie nepozná veku ani

     hraníc.

S. Nuž, ak sa neurazíš, ja by som to teda skúsil…

L. Len do toho! Sprobuj! Bogni si a hneď nám bude takto veselšie. Ale spočiatku musíš

     opatrne… tak… aby si neprebogol…tak…tak…tak… Lebo potom by sa ti ťažko odbogávalo.

     Dobre, výborne! No vidíš, ako ti to ide!

S. Aha…Aha ho! Naozaj! Len čo si človek trochu pribogne… naozaj… je mi tak akosi… no

     jedna radosť!

L. Vidíš, čo som ti vravel. A nechcel si veriť. Už dávno si mal začať.

S. Ej-jej, ej-jej… ako v rozprávke… O čo všetko som ja v živote prišiel. Ja somár starý!

L. A to ešte len začínaš… Uvidíš, až získaš prax, návyky… Zvyk je železná opona…

S. Košeľa.

L. Nech je po tvojom. Veď košeľa je vlastne opona na mojom tele. To ti vravím – od cigarety,

     alkoholu, drogy – od všetkého svinstva si odvykneš, ale od bogania – nikdy! A čo je

     hlavné – neškodí! Ba aj zadarmo je.

S. Veď ja už ani nechcem… odvyknúť…

L. Zober takého Karola. Ten bogá pri každej príležitosti. Bogá a bogá… Už má nabogané na

     niekoľko rokov dopredu.

S. A neprebogá sa?

L. Kdeže. Ten pozná svoju hranicu. Takú optimálnu. Mal by si vidieť jeho bog. Je to nádhera.

     Jednoducho – božské! … Pozor,… Teraz si nedobogol! Bola by to škoda. Ani jeden bog

     nazmar!

S. Už si dám pozor. 

L. To nič. Na začiatočníka bogáš veľmi dobre. Tak ten Karol prestúpil zo Slovana a teraz

     bogá za Slušovice. Onehda vyhral celoštátnu ligu a postúpil do medzinárodného pohára.

     Už začal s prípravou na olympijské hry. .

S. Len aby sa neubogal nasmrť. 

L. Nemusíš sa oňho báť, je to profík. Bogá a ešte ho za to platia. Ani doping nepotrebuje.

S. Ten sa má…

L. Veru. Aj pesničku si sám skomponoval – Bog sem, bog tam, mne už je to všetko jedno…

S. A čo najradšej bogá?

L. Všetko, čo má poruke alebo pomysli – pomaranče, ženy, televízor, poludníky, marxizmus…

     Je mu to jedno. . 

S. To teda musí byť riadne naboganý a vyboganý.

L. Ako vravím – klasa!

S. Tomu, čo vynašiel boganie, by mali udeliž Nobelovu cenu.

L. Alebo aspoň dačo z domáceho repertoáru – Zaslúžilý bogateľ, Národný bogateľ, CSc…

S. Bogateľ In memoriam…

L. In…

S. Ale to by musel bogať na všeobecných princípoch marxizmu – leninizmu.

L. A bez ohľadu na rasovú, národnostnú či náboženskú príslušnosť.

S. Bez rozdielu pohlaví…

L. Bez rozdielu váh

S. Boganím vpred, k budovaniu novej – spravodlivej spoločnosti ľudstva!

L. Musíme bogať viac a kvalitnejšie!

S. Pravdaže. Čo by sme mali z nepoctivého a nekvalitného bogania? Okradali by sme sami

     seba, svoje rodiny, náš štát…

L.  Dnes už vraj bogajú aj v rozvojových krajinách.

S.  Bodaj by nebogali. Vyvážame im celé vagóny bogania a j s príručkou na použitie.

     Posielame im najlepších trénerov… Mnohí z nich sa ani nevracajú…

L. Na Západe si môžeš kúpiť aj iné príručky bogania, môžeš bogať s televíziou…

S. Tam povýšili boganie na vedu, ba čo viac – na výrobný prostriedok.

L. Tam sa to tak rozbogali, že nezostal kameň na kameni…

S. Černosi vraj bogajú i načierno.

L. A Číňania našikmo.

S. Hej, ale u nich bádať cudzí prízvuk.

L. Najlepší je pocit, keď bogáš priamočiaro.

S. V roku 2000 by mal bogať už celý svet.

L. Budeme bogať my, bude bogať opozícia, renegáti… Jedine a len boganie môže zjednotiť

     celé ľudstvo a prekonať antagonistické rozpory! 

S.  Len skrz boganie môžeme dospieť k zmieru a mieru!

L.  Pôjde o to, aby sme sa na seba navzájom nevybogli.

S.  Predsa by ma len zaujímalo, kto začal s boganím ako prvý.

L.  Boganie je staré ako ľudstvo samo. Staršie ako predĺžená ruka, ako vznik súkromného

      vlastníctva výrobných prostriedkov.

S. Možno bogali už v Raji …

L. Čo možno… – určite!

S. Ešte si bognem, dobre?

L. Len si bogni. Mňa to nič nestojí. 

S. Čo myslíš, bogajú aj tí – hore?

L. Pravdaže bogajú. Na vysokej nohe. Oni sa ti ostýchajú bogať na verejnosti.  Na verejnosti

     proti násiliu. Cítili by sa trápne bogať spolu s pospolitým ľudom. A vraj – demokracia,

     rovnosť…

S. A tak si pobogávajú za zatvorenými dverami.              

L. Bez tlmočníka.

S.  Bez konkurencie.

L. Bez opozície.

S. Bez alkoholu.

L. Celí bez seba.

S. Na pseudovedeckých základoch.

L. Ubogávajú zo štátneho.

S. Zo spoločného krajca. .

L. Z našich daní.

S. Bogajú pred jedlom namiesto modlitby.

L. Bogajú nás.

S. A my zase na oplátku ich.

L. Bez bogania ani krok…

S. Mám ešte trochu času. Čo by som si u teba ešte tak mohol pobogať?

L. Vidím, že je z teba už riadny bogár.

S. Môžem žehličku?

L. Len si bogni.

S. Aj trochu vody?

L. Prečo nie?

S. A čo takto tento obraz?

L. Bogaj, čo sa vypytuješ…

S. A tu – tieto ČÁRY?

L. Preboha! ČÁRY nie!!! Bogaj si čo chceš, iba ČÁRY nie!

S. Prečo ČÁRY nie? 

L. A čo ja viem? ČÁRY sú jednoducho – tabu! To sa nesmie. Všetko sa smie pobogať, iba

     ČÁRY nie! To je taká povera…

S.  A mne sa ti tak veľmi chce pobogať práve tieto ČÁRY…

L.  Neopováž sa!

S.  Ale ja chcem…

L. Takú ti strúhnem..!

S. Tak čo mám robiť?

L. Bogať! Bogaj… bogaj všetko, čo len chceš, BOGAJ, BOGAJ, BOGAJ, BOGAJ…

S. Ale ČÁRY…?

L. ČÁRY  NEBOGAJ !!!

 

 

                                                                       Február 1990

 

                                                                        D r a g o                                          
 
 
 
zdroj foto: http://www.google.sk/imgres?imgurl=http://i.pravda.sk
 
predošlý článok ……………….. nasledujúci 

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

Zo Zvyku

20.04.2024

Na Matku Zem sme zanevreli Na pretras prišli Nebesá Zvyká si trpák na povely A jeho duša neplesá .

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,240
Celková čítanosť: 5695115x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív