Založ si blog

Archív: apríl, 2015

Bilancia Lásky

Dostal som tisíce judášskych bozkov, Anjelských sedem objatí. Ponáral som sa pod hladinou do snov, Aby som Lásku odšatil. . Vnímal som tisíc štebotavých vtáčat, Počúvam sedem Mlčaní. Videl som Lásku na kolenách kľačať. Držal som Srdce na dlani. . Videl som Lásku Láskou ohrdenú, Cítil som, jak sa zachvela. Videl som Lásku – bola na výmenu, Lialo sa […]

Pokračovanie článku

Kto nezažil, neuverí. . . (60)

Na Slovensku sa Veľká cena nejazdí, my veľké ceny máme. . Kým zistite, že nezbohatnete, už je z vás filozof. .

Pokračovanie článku

Listujem

Boli sme milí, svet bol malý, Vlialo sa do sŕdc volanie. V Listoch sme Lásku vyznávali, Sálalo teplo do dlane. . Zlietali k nám sa vytúžené, Z oblohy čoby holuby. Zasvieti slnko na podstenie, Pri plote poštár zatrúbi… . Ružové, dlhé, krátke, biele… Z kopertky List sa vytasí. V Duši sa teplo rozostelie, Vijú sa vlasy do krásy. . Hladili Listy, […]

Pokračovanie článku

Z Blata do Kaluže

Neznáma pani! Rušíte ma v spaní. Vyčkajte, až sa prebudím. Pošlite svojich poslov na svitaní So znakom Lásky na hrudi. . Pripravia nech ma na stretnutie s Vami. Teším sa na Váš prvý list. Ružový, teplý, jemne navoňaný… Oznámte, prosím, kam mám prísť… . Kade sa chodník k Vášmu srdcu vije, Vystlať ho túžim ružami… Ružové sny sú plné […]

Pokračovanie článku

Nad Priepasťou

Temrava bez dna. Skalné steny. Oddola tmavá hĺbava. Život je povraz nastrmený, S ktorým sa Osud pohráva. . Do malej gule Svet sa schúli, Dopadnú klapky pred oči. Začínať náčim z nultej nuly, Bázlivý chodec vykročí… . Šinieme nohy: pravú… ľavú… Hojdá sa lano, hompáľa. Nad hlavou chmúre chmáry plávu, Číhajú supy na skalách. . […]

Pokračovanie článku

Kto nezažil, neuverí. . . (59)

Vrcholom klamania je oklamať sám seba a uveriť tomu. . Čistky zvyknú robiť najväčší špinavci. .

Pokračovanie článku

Pod Atlantom

Siaha mi more po kolená, Na pleciach držím modrú báň, Brána je stĺpom podoprená, Nad hlavou visí budzogáň. . Nadarmo volám na Titana – Atlás sa so mnou nebaví. Vnára ma do snov zlatá brána – Jablká padli do trávy. . Jablká zlaté Hesperovien – Hodný je počin Hérakla. Sám sebe nikdy nevyhoviem. Mora mi Dušu prikľakla. . Rozdáme karty o […]

Pokračovanie článku

Postrehy

Umreli tulipány. Maky sú v závese. Lupienky držím v dlani Nájdené pri ceste. . Ochabli slnka lúče, Pokrýva nohy prach. Pivári trčia v krčme S opením na perách. . Lupienky rieke zverím – Voda ich pochová. Spoza hôr sa mi škerí Obloha nachová. . More sa spurpurilo. Vo vánku hudba znie. Spomínam na Enrilo. Krátke je lúčenie. . Modlitba za Kvetami. Rana sa […]

Pokračovanie článku

Hra na Život

Život je hra na jednu bránu. Gúľa sa lopta po tráve. Život má platňu obohranú. Grackajú nohy túlavé… . Bulváre, prte, cesty prašné… Zatúži potok po mori. Svetielko blikne, potom zhasne, Z mora sa maják vynorí. . Zatúži vtáča po výšave, Len čo sa z hniezda vyperí. Vrtké je šťastie, prelietavé, Nevletí každých do dverí. . Na každé Srdce […]

Pokračovanie článku

Vzkriesenie

. Chveje sa struna jari Raší byľ spod Zeme Príroda v Svätom Gráli Zimný sen dodrieme .

Pokračovanie článku
Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.

Stovky Slovákov možno teraz zo Schwechatu neodletia na dovolenku. Čo im hrozí na rakúskom letisku?

Stovky Slovákov možno teraz zo Schwechatu neodletia na dovolenku. Čo im hrozí na rakúskom letisku?

27.07.2024 11:00

Rakúska polícia nasadí takmer 700 svojich príslušníkov, ktorí majú úlohu zabrániť narušeniu plynulého fungovania veľkého letiska.

Podplukovník Gregor:  Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,287
Celková čítanosť: 5834009x
Priemerná čítanosť článkov: 2551x

Autor blogu

Archív