Založ si blog

Archív: marec, 2015

Stratené Srdce

Našiel som Srdce. Chladné, mramorové… Našiel som Srdce z kameňa. Našiel som Srdce južnom na ostrove. Zo sŕdc vraj Lásky pramenia. . Studený kameň leží v slnka páli – Bez tela mĺkva sirota. Snáď sa v ňom zvyšky Lásky uchovali… Hlavu mi Srdce pomotá… . Dvíham ho k ústam – Srdce pery chladí. Hovor vĺn mi je neznámy. Topia sa sladké […]

Pokračovanie článku

Duša v Úlete

Vysielam Dušu na Prezvedy – Ako a Prečo? Kedy s Kým?… Jedenkrát len je naposledy Merajúc Časom pozemským. . Večnosť je stále v Nekonečne – Nijaké míle, hodiny… Nevieme, kam nás Osud vlečie, Komu sme za čo povinní. . Nevieme, čo sme komu dlžní, Ani kto má dať čosi nám, Prečo nás Život občas hužví… Voliéru Duši otváram: . […]

Pokračovanie článku

Jar už prišla

Slunočko še šmeje, Ftački nam špivaju Jeden rok u marcu A druhi u maju. . Apriľova chviľa Može buc šaľena – Zaduje vitrisko – Čorci še požeňa. . Šňih še nam roztopi, Školki bavja dzeci, Sušeda na pľetki Gu sušedoj ľeci. .. Lastovki naľepja Hňizda pod štrechami. Chto še ňezačeše, Tot chodzi štrechavi. . Daraz i šňih spadňe, I […]

Pokračovanie článku

Kto nezažil, neuverí. . . (57)

Nesnažte sa skracovať predĺženú miechu. . Remeslo má zlaté dno, politika je bez dna. .

Pokračovanie článku

Sírius Osirel

Máva mi hviezdna sirota Jagavá, trblietavá. Do sietí sen sa zamotal, Vlna čln pohojdáva. . Jediná Hviezda v Zenite Strieborným očkom škúli. Naliate máme vypité, Z pohárov civia nuly. . Jediná z Tichej Temravy Arachné nite súka. Posledná kvapka vyplaví Pavúka do klobúka. . Vkútil sa pavúk do kúta, Z kúta mi hlavou máta. Hrdličie hrdlo hrkúta, Minúty v tme […]

Pokračovanie článku

Milujem Psyché

Budím sa nerád z blaženého spánku Do nudy štyroch nahých stien. Spievala večer Múza uspávanku, Tlačí sa ráno do okien. . Ťahá ma ktosi – opustiť mám lóže – Tá ruka, ktorú nevidno. Nespúšťa zo mňa pohľad Oko Božie, Sadajú vtáky na bidlo. . Len tak tu tápem, hore – dole chodím, Máta ma mojich zmyslov päť. Nevidná ruka ráňa ranné […]

Pokračovanie článku

Jasna Sprava

Dze čľovek popatri, Fšadzi sami beton – Bars malo zostaňe Zos prirodi dzecom. .

Pokračovanie článku

Kto nezažil, neuverí. . . (56)

Urobte naopak, ako sa vám chce, a všetko bude O.K. . Krčmový príživník je pripivník. .

Pokračovanie článku

Žena

Ona je Múzou môjho pera – Zamáva Pegas krídlami: Pádom sa telo doudiera, Úsmevom Láska vymámi. . Priveje vánok vôňu jari – Kvietok je pastvou pre oči. Ak sa nám pristáť nepodarí, Anjel si ku nám naskočí. . Tvorcom je Žena ospievaná, Málo mi miesta zostáva – Do hier nás volá Zlatá Brána, Lupienky kvietku bozkávam… . Rodí sa […]

Pokračovanie článku

Milujem Anjela

Zaľúbil som sa do Anjela – Anjela v Hriechu padlého: Perutí jemných farba biela – V údive hľadím na neho. . V Duši sa čosi zaševelí, Zimomriav telom preletí – Anjeli v Nebi nedospeli – Tváričky majú od detí. . V Duši sa Anjel usalaší. Číta mi z očí otázky – Zrátali mu to na rováši – Padlý je Anjel – od […]

Pokračovanie článku
Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

Veľká anketa Pravdy: Koho chcú čitatelia za prezidenta? Súboj bude tesný. Karty mieša Matovič, Danko a Harabin

18.03.2024 06:00

Do Virtuálnych volieb Pravdy sa za desať dní zapojilo celkovo 22 343 ľudí.

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

ONLINE: Poľsko a Nemecko koncom marca aktivujú tankovú koalíciu

18.03.2024 06:30

Tzv. tanková koalícia jednou z najdôležitejších, aké boli vytvorené na podporu Ukrajiny.

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,222
Celková čítanosť: 5648153x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív