Založ si blog

Stratené Srdce

 

Našiel som Srdce. Chladné, mramorové…
Našiel som Srdce z kameňa.
Našiel som Srdce južnom na ostrove.
Zo sŕdc vraj Lásky pramenia. 
.
Studený kameň leží v slnka páli – 
Bez tela mĺkva sirota.
Snáď sa v ňom zvyšky Lásky uchovali…
Hlavu mi Srdce pomotá…
.
Dvíham ho k ústam – Srdce pery chladí.
Hovor vĺn mi je neznámy.
Topia sa sladké srdcia z čokolády.
Záhadný chlad ma omámi. 
.
Tajomné Srdce plieni zhubná Krása – 
Okútal kameň mráz aj srieň.
Krehne mi Duša, nepokoj ma drása…
Do útrob Srdcu nenazriem.
.
Stratila snáď ho nepozorná Deva…
Samo jej z hrude vypadlo…
Nevnímam, o čom more práve spieva,
Záhada vždy je lákadlom. 
.
Na púť sa vydám hľadať tajnú Devu
Cez piesky púští, cez snehy.
Nútia sa slané vlny do úsmevu,
Ku brehu za mnou pobehli. 
.
Vydám sa zaraz svetom na potulky,
Či vládne Noc či svetlý Deň.
Nemôžu zmôcť ma dažde, vetry, búrky – 
Na dlani Srdce ponesiem.
.
Vylovím z Duše nežné verše letmé,
Odpoviem Láske na pozdrav.
Verím, že Devu bez Srdca raz stretnem – 
Nájdené rád jej odovzdám.
.
Natiahnem dlane: -Noste Srdce v hrudi – 
Od Lásky nech sa ševelí…
Bez Sŕdc sa nemá chodiť medzi ľudí,
Nemá sa mrznúť v posteli…
.
D r a g o      27052014
.
.

.

Zloba

18.04.2024

Potmolím sa, kade cesty nevedú Neklenú sa nad vodami mosty Sŕknem dúšok živej vody od smädu Sníva Duša, kým sa telo postí .

Osamelosť

16.04.2024

Osamelý balón tŕnie na nebi Osamelý koráb morom pláva Osamelo klonujú sa améby Osamelej päte chýba hlava .

Feferónky 71

14.04.2024

Nech vás dnešok netrápi – zajtra bude horšie. Keby bolo jablko spadlo na hlavu Adamovi, možno by sa bol včas spamätal. .

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,237
Celková čítanosť: 5686668x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív