Založ si blog

Na Slovensku je to tak (báseň na sobotu)

 
Na severnej pologuli

dostal som pár po papuli.

A preto som zmeškal vlak…

Na Slovensku je to tak!.

 

Raz, keď som bol na Východe,

zdriemol som si na záchode,

a keď som bol na Západe,

aj tam som si pospal v smrade.

Vyfajčil som jeden špak…

Na Slovensku je to tak!

 

Keď som chodil krížom – krážom,

natreli ma kolomažou,

naspäť šiel som krážom – krížom

a zjedol som misku slížov.

Som ja ale pekný vták…

Na Slovensku je to tak!

 

Keď som chodil hore – dolu,

cudziu vyžral som komoru,

potom šiel som dolu – hore

šliapuc po hnoji na dvore.

Z toho hnoja rástol kriak…

Na Slovensku je to tak!

 

Keď som chodil sem a tam,

vrazil do mňa tatraplán,

a potom aj tam aj sem

vrhal som len tmavý tieň.

Na nebi sa zjavil mrak…

Na Slovensku je to tak!

 

Na Slovensku odjakživa

nekonečná hlúposť býva,

no a vďaka tej hlúposti,

dolámať ti môžu kosti.

Múdrosť u nás nemá miesta

v dedinách a ani v mestách,

 

ani v lese ani v poli –

hlúpi sme, že až to bolí…

…ni na vode, ni na súši…

…schytať môžeš poza uši.

Uštedria ti ešte facku,

ak vo vrecku nemáš dvacku.

 

Aj taký, čo dnes ťa ľúbi,

spočíta ti zajtra zuby

Nevyhneš sa harmatancom,

Vždy utŕžiš pár kopancov.

Nepomôže: -Jój, jój, jáj!

Keď ťa bijú – utekaj?

 

Bolo, je a bude tak:

Na Slovensku si vždy vták!

 

150202  /  D r a g o 

Zloba

18.04.2024

Potmolím sa, kade cesty nevedú Neklenú sa nad vodami mosty Sŕknem dúšok živej vody od smädu Sníva Duša, kým sa telo postí .

Osamelosť

16.04.2024

Osamelý balón tŕnie na nebi Osamelý koráb morom pláva Osamelo klonujú sa améby Osamelej päte chýba hlava .

Feferónky 71

14.04.2024

Nech vás dnešok netrápi – zajtra bude horšie. Keby bolo jablko spadlo na hlavu Adamovi, možno by sa bol včas spamätal. .

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,237
Celková čítanosť: 5684838x
Priemerná čítanosť článkov: 2541x

Autor blogu

Archív