Založ si blog

Erike po roku

 
V poslednom ročníku strednej školy pár mesiacov pred maturitami nám dovolili v triede sedieť kto s kým chce, presnejšie povedané, tolerovali nám to. Správali sme sa slušne, tak prečo nie? 

Akosi sa tej našej krvi žiadalo byť v blízkosti opačného pohlavia. Ja som sa usadil do zadnej lavice vľavo pri okne k Erike K. Spriatelili sme sa a aj  po škole sme zostali dobrými priateľmi. Iba (vlastne prečo iba? – Až!) Priateľmi. Stále sme si mali čo povedať. 

Asi po roku sme sa stretli v Košiciach, a ako „básnik“ som naše stretnutie nemohol nechať bez povšimnutia. Nevideli sme sa potom už takmer štvrťstoročie. 

 

  

E R I K E     P O   R O K U 

 

Je trblietavý večer zase,

zostal som chvíľu v mraze. Sám.

A vo vetristej serenáde

venujem hlavu spomienkam.

 

Veď bolo to snáď iba včera,

keď sme v triede spolu sedeli

a z môjho študentského pera

verše ešte inej leteli. 

 

I vtedy večer stál som sám

a svet sa so mnou ticho točil,

zrak priblížil sa ku hviezdam –

v dvoch z nich som uzrel tvoje oči.

 

A tie dnes opäť hľadia na mňa,

rád by som sa dal nimi zviesť…

No smutne hľadím do neznáma –

hviezdy zvú ma na snežný ples. 

 
 

D r a g o        19011968

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

Zo Zvyku

20.04.2024

Na Matku Zem sme zanevreli Na pretras prišli Nebesá Zvyká si trpák na povely A jeho duša neplesá .

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,240
Celková čítanosť: 5695615x
Priemerná čítanosť článkov: 2543x

Autor blogu

Archív