Založ si blog

Nostalgicé, Dozvuky



NOSTALGICKÉ

(zamyslenie pri študentskom pive)
 
 
Kde fľaša piva pre dvoch stojí 

a muzika do tanca hrá,

kde cítime sa všetci svoji,

ja smutný sedím bez teba.

 

Keď v diaľke hviezdy noci rátaš

a Sibír cítiš pod kožou,

tú fľašu piva bozkávam tak, 

jak teba budem.

                              Až potom,

 

keď stretneme sa ako svoji,

dve fľaše pre dvoch budú stáť

a srdce viacej nezabolí –

teba len chcel by som mať rád.
 
 
D r a g o               09121967

 

………….. 

 

Bol som prvákom na výške, o rok mladší spolužiaci zo strednej  Janko U. (vraj už je na Pravde Božej) a Jožko D. z Kerestúra, ma po ich stužkovej pozvali na dozvuky. Šiel som. Veď som tam poznal každého. A ja som sa v spomienkach vrátil zase o rok späť, k vlastnej stužkovej.
 

D O Z V U K Y
 
 
Dve sviečky v kúte. Ináč tma.

Z cigariet dohora dym sa dvíha.

Na stole tisícpäť prázdnych fliaš,

na druhom ostrovy vína.

 

Tisíce ostrovov… Nemálo očí

pozerá do prázdnych fliaš. 

V poslednej na stole zátka sa točí –

nálada vracia sa zas.

 

Magneťák vyhráva, páska sa krúti –

raz-dva-tri-raz-dva-tri – tancujú páry.

Tak práve pred rokom za ňou som smútil.

Naposled poháre zaštrngali.

 

Dve sviečky v kúte. Ináč tma.

A opäť poháre prázdne stoja. 

V hustej tme utopil sa už môj žiaľ –

v diaľke rodí sa láska nová.
 
 
D r a g o                     28011968

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,241
Celková čítanosť: 5698090x
Priemerná čítanosť článkov: 2543x

Autor blogu

Archív