Založ si blog

Spŕchlo, Keby som tak, Osamelé stromy v poli

 
Spŕchlo
 
Vtáky si vypískali dúhu

usadli do polkruhu

každý niť farby svojej chytá

Pod dúhou 

mláka nevypitá

ponúka nohám úľavu

Podkovu hádžem za hlavu

Čom ak prinesie mi šťastie..?

Z Matičky Zeme 

Život rastie. 

 

Púpavia hlávka na vode

tri lúče Slnka k sebe láka

a s perom vtáka-ohniváka 

hrajú sa detstva na lode. 
 
D r a g o    21052011
 

 
 
 
Keby som tak…
 
Keby som tak všetko mohol,

prvé, čo by bolo –

premenil by som moria na víno,

aby sa každý mohol napiť

a utopiť

svoj žiaľ

svoj strach

svoj smútok

 

Keby som tak všetko mohol,

druhé, čo by bolo –

premenil by som Zem na Eden,

v ktorom by nikto nemal

svoj žiaľ

svoj strach

svoj smútok

a spiritus vini by bol len pre radosť

 

Keby som tak všetko mohol,

tretie, čo by bolo –

nasýtil by som všetkých

po tej pijatike a

dal by som každému

dobrú posteľ 

i s príslušenstvom. 

 

Potom,

keby všetci zaspali,

by som šiel

k Tichému oceánu

a vypil by som,

čo zvýšilo.

Dal by som posteľ sebe

i s príslušenstvom –

aby som zabudol

na svoj žiaľ

na svoj strach

na svoj smútok
 
D r a g o       20121971
 

 
 
 

Osamelé stromy v poli
 
Chrámy božstiev 

zašlých eónov.

V každom strome

jedna Dryáda –

radosť aj dušebôľ stromu.

 

Vetvice –

struny pre Eola – 

Božia lýra

s modrou oblohou

 

Ruky Dryád

z koruny von pnú sa

sajúc živovlahu z oblakov.

 

Príroda – mať

slnko – nebo – skvúca

Nymfy kojí

mojím pred zrakom.
 
D r a g o     24052011
 

Časovanie v Nečase

15.06.2024

Zrkadlo ma nespoznáva, Neustále dobiedza. Čas ma zmenil, márna sláva, Zo šuhaja na deda. .

Feferónky 83

13.06.2024

Prezident už siedmykrát udelil recidivistovi milosť za vzorné správanie. . Naše obytné štvrte sú nocľahárne, v ktorých je problém vyspať sa. .

Feferónky 82

11.06.2024

Možno je Lenin iba zakliaty a spí. Čaká, že ho bozkom zobudí nejaká princezná z nejakého paláca… . Prečo by nám mali zubní lekári odporúčať kvalitnú zubnú pastu, keď žijú práve zo zubných kazov? .

Kaaba, Veľká mešita, hadž

Púť do Mekky má už najmenej 19 obetí. Teploty stúpajú nad štyridsiatku

16.06.2024 17:09

V Mekke panujú v posledných dňoch vysoké teploty, ktoré sa dostali aj nad 45 stupňov.

kalinák

Šéf NR SR stále chýba. Čaká sa na Fica? Kaliňák: Nejde o dohodu medzi SNS a Hlasom, Pellegrini odišiel, situácia sa zmenila

16.06.2024 17:00

Kaliňák zatiaľ nepočul o žiadnych personálnych zmenách v koalícii. Pellegriniho už do koaličnej zostavy nepočíta.

dennik N versus Smer

Na 'smerákov' sa z podcastu Denníka N valila spŕška nadávok. Takto zmier nevyzerá, ohradili sa. Šéfredaktor sa bráni, že to bola satira

16.06.2024 15:39

Po množstve nadávok, ktoré zazneli z mediálneho podcastu na členov strany Smer sa smeráci pýtajú, či takto má vyzerať zmierenie.

vojna na Ukrajine, mierový summit vo Švajčiarsku, Volodymyr Zelenskyj

Zelenskyj získal 85 podpisov pod deklaráciu z mierového summitu. Viaceré veľké krajiny sa nepripojili

16.06.2024 14:43

Účastníci prvého summitu o mieri na Ukrajine vyzvali na návrat detí deportovaných Ruskom a na zapojenie "všetkých strán" do mierového procesu.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,266
Celková čítanosť: 5771372x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Autor blogu

Archív