Siréna

 

V poludní pravom

skúška sirén

Zvuk kvílivý mi

píli uši

 

Vosk Odysseov 

nenachádzam

Nad vodou roj 

komáromuší

 

Ostrovček Sirén

Sťažeň lode

Už si mozaiku

báje skladám

 

Sním s Odysseom

o slobode

o Kirké čo je 

večne mladá

 

Vtákodievčence

sladkohlasé

mámivým spevom

lákajú ma

 

v ústrety lýry

tónokráse

v ústrety smrti

do vĺn mora

 

More vlní sa

vlní vlní

Aglaiofoné

kvapky saje

 

aj Pesinoé

mojej krvi

v duchu antiky

starej báje

 

V prebudení je

moja spása

Posledný nie som

ani prvý

 

Thelxepeia aj

Molpé vábna

Nebrúste ešte

na mňa zuby

 

Nevolajte koč

Persefóny

Nelákajte ma

do záhuby

 

Dnes mi je život

ešte milý

Lodivod však loď

moju vodí

 

vírmi Charybdy

k brehom Skylly.

A ja sa po dne

mora brodím

 

Poznámky:

Aglaiofoné (Jasnohlasá)

Peisinoé (Zaliečavá)

Thelxepeia (Očarujúca)

Molpé (Spevavá) – štyri zo Sirén,

vtákov so ženskými hlavami,

lákajúcimi svojim spevom námorníkov

na breh, kde ich uškrtili a vysali im krv.

Skylla a Charybda – morské obludy

nebezpečné pre plaviace sa lode – 

kto unikol jednej stal sa obeťou druhej. 

 

D r a g o     10062011


Odysseus a Sirény 

Z Verandy VI

25.10.2024

(M a n t r y ) . Keď sa pivár zriekne piva Na poldruha nohy kríva Keď sa rumár zriekne rumu Chodí ako bez rozumu .

Z Verandy V

23.10.2024

Stal sa Dežo dežolátom Láta gate sestrám, bratom Jak látajú, tak látajú Kus záplaty chýba skraju .

Proti srsti 9

21.10.2024

Kolektívny rozum dokáže zmutovať na kolektívnu hlúposť. . Čím viac viem, tým viac by som radšej nevedel nič. .

Gruzínsko, voľby, Európa, EÚ, Ukrajina

V Gruzínsku po sčítaní 70 percent okrskov vedie vládnuca strana. Exit poll naznačil víťazstvo opozície

26.10.2024 18:36, aktualizované: 20:15

Exit poll naznačil víťazstvo prozápadných strán.

únos

Tragédia v Mexiku: Pri nehode autobusu zomrelo najmenej 24 ľudí

26.10.2024 18:21

Pri nehode autobusu v centrálnom Mexiku zahynulo najmenej 24 ľudí a ďalších päť ľudí bolo zranených.

Policajný potápač

Dráma na Dunaji: Polícia vytiahla muža, ktorý skočil do rieky. Napriek snahe sa ho nepodarilo oživiť

26.10.2024 17:45, aktualizované: 18:29

Polícia prehľadávala nábrežie a hladinu rieky, záchranným zložkám sa osobu podarilo vytiahnuť z vody a začali ju oživovať.

Beyoncé

Speváčka Beyoncé v kampani podporila Harrisovú. Trump sľúbil rekordnú deportáciu migrantov

26.10.2024 17:09

Nie som tu ako celebrita, nie som tu ako politik. Som tu ako matka, povedala Beyoncé.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,332
Celková čítanosť: 5956615x
Priemerná čítanosť článkov: 2554x

Autor blogu

Archív