Založ si blog

Faethón (3) – Mladosť – pochabosť

Hélios končí nočnú siestu, 
Obriadi krídla, kopytá,
Ružovú Éós, svoju sestru, 
Otvoriť bránu popýta. 

Zjaví sa v bráne nečakane
Faethón, srdcu milý syn.
Hélios vystrie k nemu dlane:
-Čímže ťa, synku, uhostím..?

Prižmúri oči oslepený – 
Tratí sa palác vo zlate – 
Lesknú sa stĺpy, lesknú steny, 
Diamantmi izby posiate…

-Neidem, otče, na hostinu.
Prichádzam zvedieť pravdu len:
-Epafos prská na mňa slinu!
Odtiaľto ja sa nepohnem, 

Nezviem kým, či som ozaj Boží – 
Ty otec môj a ja tvoj syn!
Hélios duchom zrazu ožil:
-Na Božiu česť ti hovorím:

Ja som tvoj otec, nikto iný. 
Boh mi je svedkom… Teda – ja…
Dráždi ťa Epaf bez príčiny. 
Poslať ho môžeš do hája!

Pri vodách Stygy sľub ti dávam:
Splním ti každé želanie. 
Závisťou praskne nech mu hlava. 
Po čom ti duša zamanie?? 

-Ďakujem, otče. Teraz verím.
Kladú sa sľuby do huby. 
Dokážem, že som silný, smelý…
Kočiar tvoj sa mi zaľúbil!

Zaľúbil sa mi záprah zlatý – 
Tátošom páru v svete niet.
Dovoľ mi vziať ich za opraty, 
Odhora uzrieť Boží svet.

-Vysoko siaha tvoja snaha – 
Moje je miesto na voze…
-Stygou si sa mi zaprisahal!
-Slovo vziať nazad nemôžem…

Slabú máš ruku, milý synu, 
Chytré sú moje koťuhy.
Nezvládol by si Božiu drinu, 
Naraziť môžeš do dúhy…

-Ale no, otec… Dosť mám sily, 
Hravo ti kosti prerátam…
-Nechceš snáď, aby sme sa bili..?
Tátoše civia na vráta.

-No a čo Fobos? – Je tam toho..!
Nekrúti sa mi hlava, ver!
-Držať voz v brázde či bys mohol? 
-Udržím! Len mi ukáž smer! 

Pochabosť s mladosťou sa snúbi.
Naskočí na voz, švihne bič!
-Len by sa šuhaj nezahubil…
Mrcha je z neho pohonič…

(Styga / Styx – zásvetná i posvätná rieka, na jej vody prisahali Bohovia, porušenie prísahy sa kruto trestalo. Bližšie o tom v blogu Héraklés, časť 27 – V Zásvetí 
http://mika.blog.pravda.sk/2013/03/27/herakles-27-v-zasveti/
Fobos – syn boha vojny Area, zosobnený Strach)

D r a g o     05/2013

V Krajine

27.03.2024

Doba je bizarná Život je skapatý Čo ráno platilo Večer už neplatí .

Feferónky 67

25.03.2024

Nie ten je priateľ, kto ťa opitého dvíha zo zeme, ale ten, kto si k tebe ľahne. . Kam sa hrabe ženská logika na ženskú fantáziu! .

Feferónky 66

23.03.2024

Keď vám iní kopú jamu, pomôžte im a urobte si bazén. Každý má svoje problémy a niektorí si privlastnia aj cudzie. .

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,226
Celková čítanosť: 5658316x
Priemerná čítanosť článkov: 2542x

Autor blogu

Archív