Založ si blog

Dafnis a Chloé (27)

 

200_koza_ovcaKapitola dvadsiata siedma, 
v ktorej sa objaví jablko sváru.
 
 
Červená plod sa na jabloni, 
Mlsia sa mušky na hrušky,
Na lúke modrý zvonček zvoní,
Hmýria sa osy pošušky.
 
Oberá človek, vietor ráňa,
Priletí ovad bodavý.
Ďaleko deň je vinobrania.
Vezme si Dafnis do hlavy,
 
Z vrcholku stromu odtrhne že
Najkrajších farieb jablko.
Keby tak spadol, nedajbože,
Ženích by sa nám dotĺkol.
 
Šmýkol sa keby, na zem spadol, 
Konár sa keby ulomil…
Padnúť sa dá len zhora nadol.
Modlí sa Chloé k Pánovi…
 
Ku stádu beží urazená – 
Veď ho má rada, a on tak…
Čoskoro bude jeho žena…
Po stromoch nech si lieta vták…
 
Jabĺčko naňho zvrchu žmúrka – 
Čoby ho nahor lákalo.
„Nezľakol som sa ani vlka.
Vyššie som liezol za vranou… 
 
Pre ňu ho strhnem, veď ma ľúbi.
Zaslúži si ho odo mňa.
Nijaké strachy, kmeň je hrubý…
Nabralo farbu od ohňa…“
 
Vylezie navrch, strhne, zlezie –
„Nech sa len Chloé pokochá…
Nazad ho predsa nepovezie…“
.Ochraňuj, Bože, divocha..!
 
-Nemosúr už sa, moja milá,
Jablko jabloň kojila,
Jablonku hora porodila,
Vyzrelo v lúčoch Hélia.
 
Osud chcel, aby som ho zočil – 
Uchoval mi ho pre teba.
Nebol to žiadny veľký počin.
Iskrami srší pahreba.
 
Zoschlo by časom, na zem padlo,
Zvláčili by ho kopytá – 
Nepekné je to podivadlo.
Ovečka veď sa nepýta…
 
Dostala ho aj Afrodita – 
Najkrajšia z Bohýň Hellady,
Na lúke keď ju Paris vítal.
Láska aj starcov omladí. 
 
On pásol ovce, ja mám capy…
…A ty si moja Bohyňa!…
Tak rád by som sa z teba napil…
-Pi! Veď sa zo mňa nemíňa..!
 
Jablko vpustia do záhrenia – 
Prekĺzne medzi prsiami.
Dotyky tiel sú plné chvenia.
Samo sa lôžko vyslamí…
………………………………..
.
 
Hélios   –   boh Slnka, Slnko (v Ríme Sol)
Afrodita   –   bohyňa lásky a krásy (v Ríme Venuša)
Paris   –   trójsky princ, únosca krásnej Heleny, čo bolo zámienkou pre začiatok Trójskej vojny
 
D r a g o    /podľa Longa/
jeseň 2013- zima 2014
 

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,241
Celková čítanosť: 5698483x
Priemerná čítanosť článkov: 2543x

Autor blogu

Archív