Založ si blog

Z Rozprávky do Rozprávky

 

Keby bola Zuza moja Múza,
Nosil by ma Pegas na Parnas.
V Syrakúzach žblnká Arethúza,
Na Parnase majú Múzy zraz. 

V hlave sa mi pletú mená – hrúza!
Zo srdca zvon ide s Pravdou von.
V Gordione pavúz zamotúzia.
Pegas je môj obľúbený kôň.

Keď je málo miesta na Parnase,
Prichýliť nás môže Helikón.
Euterpé si chráni striebro v hlase,
Melpoméne tlieskam za výkon. 

Keby bolo mojou Múzou Žieňa,
Čo by na to riekla Erató?
Básnici sa s Múzou neoženia – 
Nevymenia Tintu za zlato. 

Básnikom sa s Múzou ľúbiť náčim – 
Tak to káže Kithaironu mrav.
Za pätami Múz sa stále vláčim,
Zamáva mi Zuza na pozdrav. 

Navštívi ma v spánku Terpsichoré
Pritancujúc v bielom balete.
Poláska mi srdce vášňou choré.
Nastúpila Jeseň po Lete…

Prebudí ma konie zaerdžanie,
Ovanú ma krídla na holi. 
Celú noc som čakal na svitanie.
Na balkóne výťah nestojí. 

Vykopytil Pegas Hippokréne – 
Z Duše Koňa Prameň Poetov.
Ak mi budú moje Múzy verné,
Nepostavím bodku za vetou (.)

Z chvosta Koňa učiním si sláčik – 
Bez sláčika husle nehudú.
Z Parnasu sa vyspiac Mika-báčik
S Apollónom sadá na hrudu. 

D r a g o      05/06082014

Štyri Nočné Obdobia

29.03.2024

Márne ma hľadáš tam, kde nie som V tele je Duša ukrytá Dal som sa uniesť letným lesom Nabažil som sa dosýta .

V Krajine

27.03.2024

Doba je bizarná Život je skapatý Čo ráno platilo Večer už neplatí .

Feferónky 67

25.03.2024

Nie ten je priateľ, kto ťa opitého dvíha zo zeme, ale ten, kto si k tebe ľahne. . Kam sa hrabe ženská logika na ženskú fantáziu! .

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,227
Celková čítanosť: 5659389x
Priemerná čítanosť článkov: 2541x

Autor blogu

Archív