Založ si blog

Balada o Bútľavej Vŕbe

 

Zamiloval som sa do Bútľavej Vŕby,
Rumenám sa pri nej po uši.
Vyznať Lásku Vŕbe oriešok je tvrdý – 
Škrupina sa od slov neruší. 
.

Zamiloval som sa do Bútľavej Vŕby,
Rád by som sa s ňou aj oženil.
Do diery jej hučím, až ma jazyk svrbí – 
Vyšľachtíme hybrid krížený. 
.
Zamiloval som sa… Láska nevyberá…
Breza, Lipa, Dub či iný strom…
Opica či Zebra, Slon či iné zviera…
Stále bije srdce po starom.
.
Zamiloval som sa… Neviem ako na to…
Márne šuškám Vŕbe do uška…
Ako na nás pozrú vŕbni mama, tato, 
Nachytajú ak nás na hruškách?
.
Hádam pozvem sprvu Vŕbu do divadla,
Na kávu alebo do kina…
Neviem, čo za mucha Vŕbe na nos sadla,
Že je so mnou tŕpne nečinná. 
.
Nedostanem Vŕbu do hôr ani k moru,
Ani zlatom nie je dotknutá.
Zaspieval by som jej, ale neviem ktorú,
Na to môžem najať Kohúta. 
.
Pod Nebom nám Hviezdy vonné lôžko stelú.
Neprichodím s Vŕbou do zvady.
Bútľavine môžem vďačiť za dôveru – 
Čo počuje, nikdy nezradí. 
.
Stretneme sa s Vŕbou večer za kostolom,
Nech sa raz a navždy vyvrbím.
Do osudia padla Vŕba Božou vôľou…
Potrpia si Lásky na drby…
.
D r a g o      24/25022015

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,241
Celková čítanosť: 5698376x
Priemerná čítanosť článkov: 2543x

Autor blogu

Archív