Založ si blog

Čemerne

Na rodný dom som hľadel spoza plota
Odvíjal film sa detských liet
Záhradou, dvorom, kôlňou som sa motal
Spomienky žijú – ľudí niet
.

Hen za plotom som uzrel Svetlo Sveta
Vnoril ma Osud do jari
Tu prvý motýľ okolo mňa lietal
Tu detské slzy padali
.
Túlaval som sa po dedovom sade
Čerešne, hrušky, jablká…
Dve moje tety mladšie ako mladé
Oriešky vietor otĺkal
.
Na dvore Bundáš s Princom vládli družne
V záhrade Tyran dával hlas
Padol by cudzí z blata do kaluže
Keby ho vzali na pretras
.
Zlietali sme sa na prázdniny v lete
Sťa verné hniezdu vtáčatá
Sedmoro detí ako na palete
Ráno nás dedko prerátal
.
Pásla sa krava, ktorá dáva mlieko
S ovcami kozy pospolu
Korytom Tople príval vĺn sa vliekol
Volala babka ku stolu
.
Stanička malá… Spoza plota vláčik
Vytrúbil tuš svoj do diaľky
Záhrady konča drobčiac po bodľačí
Prekárali sa baránky
.
Schádzali sme sa… Dnes sa nepoznáme
Roztrhal putá rodu Čas
Starnúce srdce spomienkami planie
Zhrdzavel ale kompas v nás
.
Z rodného domu raší zborenisko
Zarástli roky burinou
Hlas detstva v tichej nostalgii vyschol
Tieň smútku prešiel pomimo
.
Dar reči tratím… Spoza plota trčia
Protézy múrov rodiny
V korunách hustých vtáci cudne mlčia
Hoci ich nikto neviní
.
D r a g o      15112017 

Štyri Nočné Obdobia

29.03.2024

Márne ma hľadáš tam, kde nie som V tele je Duša ukrytá Dal som sa uniesť letným lesom Nabažil som sa dosýta .

V Krajine

27.03.2024

Doba je bizarná Život je skapatý Čo ráno platilo Večer už neplatí .

Feferónky 67

25.03.2024

Nie ten je priateľ, kto ťa opitého dvíha zo zeme, ale ten, kto si k tebe ľahne. . Kam sa hrabe ženská logika na ženskú fantáziu! .

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,227
Celková čítanosť: 5659452x
Priemerná čítanosť článkov: 2541x

Autor blogu

Archív