Založ si blog

Čierny Pasažier

Potajme sa na chvíľu vrátim
V kožúšku z myší – za mnou tma…
Neozvú sa mi kamaráti
Spomienky na prst namotám
.

Načierno pôjdem – lístky nie sú
Nikdy vraj ani neboli
Odlieta starý havran k lesu
Do Duše detstvo mrholí
.
Stamodtiaľ hrejú lúče slnka
Z kúdele sa mi vije niť
Na listy višne vánok brnká
Húsatká lezú na pažiť
.
Kúrence krmí stará mama
Prikmotria k nim sa holuby
Ovečkám trčí z rúna slama
Z furmanca pastier zatrúbi
.
Na pašu ženie kozy, kravy
Čakajú lúky voňavé
Vrtichvost čierny psíček hravý
Pridáva sa ku výprave
.
Zvoláva ráno mama k stolu
Drobíme chlebík do kávy – 
Z domácej pece epištolu – 
V káve sa cukor roztaví
.
Voňala melta rodným ránom
Metlu mal drobizg za koňa
Sused nám voňal za dohánom
Od fajky nemal pokoja
.
Záhradu orú kone jeho
Pričuchnúť dá mi ku pôde
Vylieva sa mi brázda z brehov
Takto to ďalej nepôjde…
.
S priateľmi lozím poza pajty
Z cudzieho krv veď netečie
Kým sa pán farár domov vráti
Kmášeme sladké čerešne
.
Zamlčím hriech ten na spovedi
Dosť na tom, že vie o tom Boh
Anjela vyšle na prezvedy.
V duchu sa modlím za štyroch
.
Zvoláva zvon na službu Bohu
Babka sa letmo žehnala
Ja by som radšej do brlohu…
Krstili vo mne pohana
.
Ni zbla som tomu nerozumel
No idú chlapci, idem ja…
Mne lozia knižky po rozume 
Za pravdu tiahnem do boja
.
S Popolvárom i Jánom hlúpym
Naprávam krivdy na biede
Plagáty zdobia ploty, stĺpy…
V dedine kvitne JRD
.
Priatelil som sa s dobrodruhmi
Získali si ma písmená
Ďaleko bol som od koruhvy
Chodili chlapci na sená
.
Neskoršie muži. A ja s nimi
Do žatvy som sa pechoril
Budil sa zo sna rojko snivý
Volali hríby do hory
.
Bez knihy ani na krok z domu
Mával som tajné zákutia
Vyplaší ma len rachot hromu
Dažde ma ale nermútia
.
Vystavím sprche nahé telo
S jeseňou leto dotlelo
Maľujú vtáky zrána smelo  
Koruny stromov pastelom 
.
Volala škola, kamaráti
Lapajstvá, hry i nezbedy
Nejeden sen ma ku nim vrátil
Zvedavo zízam do triedy
.
Zviera mi srdce pri tabuli
Ku slovu príde palica
Abo pár faciek po papuli – 
Bývala taká obyčaj…
.
Nevstúpiš dvakrát…Nedá sa to
Všetko sa časom skomolí
Tratia sa stopy kamarátov
Roszsial sa smútok po poli
.
Vláčia ma nohy po bodľačí
Tu pichá… Tu dych nestačí…
Staroba ťahá koniec kratší
Nový svet detstvo zinačil
.
V záhrade rastú iné stromy
Dvory sú sťaby vymreté
Nestoja ľudia na priedomí
Dedina nemá repete
.
Vraciam sa naspäť… Potajomky…
Na voľný lístok z milosti
Uložím detstvo do zátvorky
Spomienok Čas ma nezhostí
.
D r a g o       03022019 

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Feferónky 72

22.04.2024

V minulosti bol sex alternatívou k debilným seriálom. Zvláštne znamenie: Bez pírsingu, bez tetovania, psa nemá. .

Zo Zvyku

20.04.2024

Na Matku Zem sme zanevreli Na pretras prišli Nebesá Zvyká si trpák na povely A jeho duša neplesá .

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,240
Celková čítanosť: 5696781x
Priemerná čítanosť článkov: 2543x

Autor blogu

Archív