Založ si blog

Na Prahu Jesene

Hravý vetrík zlaté listy kmáše 
Čimčarujú vrabce na strome
Siahol som ti nežne na gamaše 
Krotia mravy lúče lakomé 
.

September sa nad krajinou zvŕta 
Október sa tisne do dverí 
Tuším prsia v dvoch kopčekoch krta 
Objatie ma s tebou pomerí 
.
Vyzliekajú kríky letné rúcha
Usmieva sa šípka rumená 
Ozembuch sa drží ozembucha
Spomienkou ti hladím kolená 
.
Mesiace sa tmolia v húšti lesa 
Pod horou sa vatra rozhára 
Po nebi nám čmáranice kreslia 
Chlípe večer víno z pohára 
.
Cupitajú konské pagaštany
Ktoré kone nikdy nejedli 
Zakapaný pes je zakopaný 
Bedli bedľa jedlá pri jedli 
.
Dopasú sa kravy, kozy, ťavy
O Demetre ovce zvandrujú 
Býva baran trápne dotieravý 
Jelene už trúbia na ruju 
.
Lízať bude medveď v nore labu 
Medvede sa s ľuďmi nemusia 
V jeseni nás laby neoziabu 
V zime zahrá víchor na husliach 
.
D r a g  o      17092021 

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Vlak

Žena sa v Bratislave postavila pred idúci vlak, na mieste zomrela

01.05.2024 10:11

Rušňovodič ihneď použil rýchločinné brzdenie, no stretu už nedokázal zabrániť.

Ľubomír Solák / Matúš Šutaj Eštok / Polícia /

Začína sa reforma v polícii. Jej prípravu má riadiť nový viceprezident

01.05.2024 09:40

Zachovaný zostane aj existujúci post viceprezidenta, po novom viceprezidenta pre službu kriminálnej polície a migráciu.

Zrútenie diaľnice

V čínskej v provincii Kuang-tung sa zrútila diaľnica, zomrelo najmenej 19 ľudí

01.05.2024 09:18

Po kolapse 17,9-metrového úseku diaľnice spadlo dole 18 áut.

SR Bratislava EÚ referendum Dzurinda oslavy

20 rokov v Európskej únii. Brusel nám pozerá na prsty, ale to je dobre

01.05.2024 09:00

Malý štát v srdci Európy začal pred dvadsiatimi rokmi nielen cestu za svojou prvou Superstar, ale vykročil aj za svojou európskou identitou.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,243
Celková čítanosť: 5709628x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Archív