Založ si blog

Babie Leto pre Deda

Babie leto bez baby
Vonkoncom ma nevábi
S babou je to celkom iné –
Dať si rande v starom mlyne
.

Pomotať sa v šírom poli
Keď je chotár takmer holý
Keď na stromoch kvitnú listy
Keď sa modré z neba čistí
.
Šuštiac vyjsť na lesnú cestu
Dať si pusu v tieni brestu
Pošepnúť jej, že ju ľúbim
(Nech len slnko cerí zuby)
.
Že nemôžem bez nej… Skrátka 
Že je viac, než kamarátka
Privinúť sa ku jej hrudi
Kým sa rozum neprebudí
.
Do neba sa dívať spolu
Všetky mravce pozvať k stolu
Pavúk pre nás natká siete
Do sietí sa láska vpletie
.
Starosti si zhodiť z krku
Po lúči sa špĺhať k slnku
Skopŕcnuť sa z briežka nadol 
(Kto by nám už roky kradol…)
.
Pri tabličke čokolády
Snívať, jak sme boli mladí
Nič to, že sme na diétach
Poletíme na kraj sveta
.
A možno aj o piaď ďalej
Kde mi baba povie – Nalej!
Pokým vietor lístie skmáše
Môžeme piť z hrdla fľaše
.
Pripíjam na zdravie baby – 
Takej, čo sa / ma nespochabí
Babie leto, babie leto,
Daj, aby som takú stretol…
.
D r a g o      14102021 

Na Rováši

08.05.2024

Usteliem si pod hviezdami Chmáry sa mi nevidia Zlé preč a len dobré s nami Zniesli sliepky nosidlá .

S Pannou

06.05.2024

Vrané kone dotiahli noc do dvora Kúsok neba som si tajne odoral Kúsok neba so súhvezdím Barana Hviezdnej Panne budem dvoriť do rána .

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Congress Ukraine Israel

Johnsona po odvážnom kroku smerom k Ukrajine Snemovňa podržala

09.05.2024 10:04

V Snemovni reprezentantov Kongresu USA neprešlo hlasovanie o odvolaní jej predsedu.

Ihrisko Charkov

List z Charkova: Raketa trhala deti na ihrisku

09.05.2024 10:00

Môj Oleh a ďalší traja chlapci hrali futbal. Trafilo to priamo štadión, Olehovi poškriabalo tvár, ostatných roztrhalo.

SR Bratislava NRSR parlament 9. schôdza BAX

Poslanci začali štvrtkové rokovanie diskusiou o rozpočtových pravidlách

09.05.2024 09:30

Navrhovaná výška stropu je 58,156 miliardy eur a platný má byť okamžite dňom vyhlásenia.

damask, sýria

Sýria zostrelila izraelské rakety vypálené z Golanských výšin na Damask

09.05.2024 09:01

Izrael podnikol na Sýriu v uplynulých rokoch množstvo náletov, ktorých cieľom boli zväčša armádne pozície a Iránom podporovaní militanti.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,247
Celková čítanosť: 5723274x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Autor blogu

Archív