Založ si blog

Pod Jabloňou

Uviazal Čas som ku jabloni 
Uviazol som s ním v mladosti 
Zvončekmi jabĺk august zvoní 
Hádam ma jabloň pohostí 
.

Keby nie jabloň – možno Eva…
Ľúbili sme sa kedysi…
V tráve sa Eva ododieva 
Jablká kladie do misy
.
Podá mi jedno na koštovku 
(Potmehúd Čas sa uškŕňa…) 
Ujala sa nás Láska vonku 
Dopadá tieň mi na frňák 
.
Lieta nám Amor nad hlavami 
Uviazne medzi oblakmi 
Odo mňa Eva pohľad mámi 
Ponajprv sme si pokľakli… 
.
Zahryzol som sa do jablka – 
Sladučké – zrelé – červené
(Čas na mňa spoza stromu žmurká…) 
…v tele sú plody jesene… 
.
Pýri sa jabloň, pýri Eva 
Láska je zlozvyk Života 
V jeseni skôr sa v Raji stmieva 
(Medzitým Čas sa odmotal…) 
.
Nepošiel nikam… zostal s nami – 
Každý je Času krstný syn 
Alebo dcéra. Pod hviezdami 
Nesie nás túžba do výšin… 
.
D r a g o       20042023   

Sedem Dní Májových (1)

15.09.2024

I. . Je prvý máj a božské ticho Zvedavá vrana preletí V kočíku detský noštek kýchol Stúpajú päty na kvety .

Zub Času

13.09.2024

Brúsi Čas zuby na každého – Na ľudí, zvery, kolesá… A kto to dosiaľ nepostrehol Toho zub slabo okresal .

Proti srsti 1

11.09.2024

Mýliť sa je ľudské. Nemýliť sa – nadľudské. Kto nechce spať pod holým nebom, nech ho oblečie. .

mokraď, Čičmany

„Vzkriesená“ mokraď v Čičmanoch začína opäť fungovať. Nadšenci ju oživili v čase dlhotrvajúceho sucha

16.09.2024 08:00

Podmáčané lúky a slatiny sa v minulosti pravidelne kosili, no v súčasnosti sú často opustené. Takúto zanedbanú mokraď si všimli v Čičmanoch, kde si dobrovoľníci „vyhrnuli rukávy“ a pomohli jej.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Zelenskyj naliehavo žiada západné zbrane: Potrebujeme 14 brigád, nevyzbrojili sme ani štyri

16.09.2024 06:20, aktualizované: 08:22

Potrebujeme 14 brigád, aby sme boli pripravení. Ale až doteraz sme z balíčkov západnej pomoci nemali výbavu ani pre štyri, uviedol Zelenskyj.

Poľsko, počasie, záplavy

ONLINE: Búrka Boris pripravila v Strednej Európe o život už osem ľudí. Dunaj stúpa, Devín sa pripravuje na najhoršie

16.09.2024 06:00, aktualizované: 08:31

Najsilnejšie zrážky síce boli v strednej Európe zrejme počas víkendu, ale v postihnutých štátoch stále hrozia povodne.

Dunaj / Bratislavský hrad / Počasie / Ďážď /

Vrchol povodní ešte príde, Dunaj do stredy stúpne nad deväť metrov. Vláda avizuje, že preplatí škody za zaplavený majetok

16.09.2024 06:00

Krízový štáb zároveň vyzýva občanov, aby aj napriek zlepšeniu počasia boli opatrní

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,312
Celková čítanosť: 5897049x
Priemerná čítanosť článkov: 2551x

Autor blogu

Archív