Založ si blog

Otužilá mucha XVII.

 
Ľaľa ti ho – čo sa s muchou deje…
Hravo zvládla všetky litery.
Vyviazla už z mušej beznádeje…
Ľaľa ti ju – kam sa teperí..!
 
Zosadla na otvorenú knihu – 
Ovídia Metamorfózy.
Život sa jej mení v okamihu,
Len ja som z nej trochu nervózny. 
 
Čo mi teraz na to múdre múša,
Čo mi teraz ľudia povedia?
Čo sa ma len mucha napokúša –
Či viem, ako vznikli súhvezdia..? 
 
A či viem, že Arachné je priadka
Athénou zmenená v pavúka?
A pomsta vraj ozaj býva sladká –
Hneď mi aj príklady ponúka:
 
Premenil sa Narcis na kvet biely,
Utáraná Nymfa na Echo,
Prokrust zomrel vo svojej posteli,
Tantalos je smädný nad riekou…
 
Orión bol poľovníkom slávnym,
Androméda deva ľúbiaca,
Známa iba najlepšími mravmi,
Pes Moira naháňa Zajaca…
 
Ovídius volá zo zasvetia:
-Zastavte tú muchu, preboha!
Lebo aj mňa už načisto splietla,
Utáraná muchomátoha…
 
-Stačí, mucha! Zatvor svoju pusu!
Pripadám si hlúpy pri tebe.
Vieš už toho viacej, namôjdušu,
Ako príslušníci éštebé… 
 
D r a g o 23122011

S Pannou

06.05.2024

Vrané kone dotiahli noc do dvora Kúsok neba som si tajne odoral Kúsok neba so súhvezdím Barana Hviezdnej Panne budem dvoriť do rána .

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

SR Bratislava polícia UK zásah vyhrážky preverovanie BAX

Riaditeľ o bombových hrozbách: budovu sme vypratali do 10 minút. Podľa bezpečnostného experta je útok “anomália ako hrom”

07.05.2024 21:31

Výpoveď riaditeľa školy v Beckove a predsedu Asociace bezpečná škola z Českej republiky.

čaputová

Čaputová vetovala novelu zákona o múzeách a galériách

07.05.2024 19:28, aktualizované: 19:40

Namieta, že ňou dochádza k zníženiu štandardov transparentnosti a odbornosti pri obsadzovaní funkcií.

France China

Riziko zrážky francúzskych sudov s čínskymi autami. Macron robí záchranára vývozcom koňaku

07.05.2024 18:55

Peking sa dlhší čas vyhráža, že uvalí vysoké clo na dovoz koňaku z Francúzska. Mohol byť šéf Elyzejského paláca spokojný po debate s čínskym lídrom?

Predseda KDH Milan Majerský

Smer sa pri téme zmien pohlavia pridal k progresívnej opozícii, tvrdí šéf KDH

07.05.2024 16:52

Majerský hovorí o „premárnenej šanci zabrzdiť pomýlené ideológie, ktorých obeťami sú najmä zraniteľné dospievajúce deti“.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,246
Celková čítanosť: 5721721x
Priemerná čítanosť článkov: 2548x

Autor blogu

Archív