Založ si blog

Otužilá mucha XXXVI.

 
Čo len moja mucha nevymyslí…
Dušu Sapfó v sebe objaví.
Citrón sladí, cukor je vraj kyslý…
Šteboce mi tu bez únavy. 
 
Poradil jej Pegas či snáď Múzy,
Že má talent bzuko… -na slová.
A tak teraz vôkol lampy krúži
A je z toho celá hotová. 
 
Bzučí už nielen tak halabala –
Bzučí v rytme, bzučiac hľadá rým,
Bzučí v metaforách moja malá,
Bzučí keď bdiem, bzučí, keď ja spím. 
 
Bzukomuší orgán stále ladí –
S Orfeom by išla do dua.
Aj mne radí ladiť, kým som mladý
(To „mladý“ sa dobre počúva…) 
 
Tepe mucha na nákove verše,
Ukladá ich ladne do slohy.
Vžila sa do postavenia gejše,
Ja som pre ňu chlapček úbohý.
 
Alexandrín, daktyly i jamby…
Iskry sršia muche spod pera.
Kto sa hanbí, ten má prázdne gamby…
Mucha na večeru prestiera… 
 
 
D r a g o 10012012

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Rusko / Sankcie / Rubeľ / Mena /

USA uvalili nové sankcie na stovky subjektov v Rusku, Číne a Hongkongu

01.05.2024 20:14

Sankcie sú namierené napríklad proti spoločnostiam spojeným s ruským projektom na ťažbu zemného plynu a výrobu skvapalneného zemného plynu v Arktíde.

EÚ / Slovensko / SR /

Stovky ľudí v Bruseli roztiahli obrovskú vlajku EÚ. Nečakane prišla von der Leyenová, pozdravila aj Slovákov

01.05.2024 19:48

Stovky ľudí si v bruselskom parku pripomenuli 20. výročie rozšírenia Európskej únie roztiahnutím obrej vlajky EÚ.

Nożykova synagóga

Na varšavskú synagógu hodili tri Molotovove koktaily. Duda aj Sikorski útok odsúdili

01.05.2024 19:30

Izraelský veľvyslanec v Poľsku Jakov Livne uviedol, že "nehorázne antisemitské útoky ako tento nemožno dnes tolerovať".

Výstava / Ruská propaganda / Tank / Abrams M1A1 /

Moskva vystavuje západnú vojenskú techniku ukoristenú v bojoch na Ukrajine. Skvelý nápad, komentoval Peskov

01.05.2024 18:30

Rusko kritizuje dodávky západných zbraní a vojenského vybavenia na Ukrajinu a považuje ich za dôkaz priameho zapojenia NATO do konfliktu.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,243
Celková čítanosť: 5710482x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Archív