Založ si blog

Rovničenie


Zostrojil som
Pravouhlý kruh
A zavesil ho odspodu
Na špičku ihly

Ak Človek chce…
Ak veľmi, veľmi chce,
Dvanásť na druhú
Sa bude rovnať siedmim –
Statočným.

Do kruhu som si ľahol
Ruky položiac pod hlavu
XXII.
Ako by to bol nejaký kruh
V obilí

Vtom sa moja Duša oddelila
Od tela
A pojala do seba
Moju plazmatickú hviezdu

Vtedy som pochopil,
Že priamka nepozostáva
Z bodov –
To bod pozostáva
Z priamok –
Najmenej z dvoch na mínus tretiu

Prvú polovicu života
Lezieme na kopec
Tam podáme ruku Syzifovi
A práve vtedy sa balvan skotúľa.

Druhú polovicu života
Sa ako onen balvan
Kotúľame z kopca –
Preto nám roky a dni
Tak rýchlo utekajú

Balvan sa nedá zachytiť.

Jablko máme v kolene
Ohryzok z jablka v krku
Ako dedičia hriechu
(Čo iného sme už mohli zdediť?)
Sa ním dusíme

Ešte že hriech
Nie je na zahodenie.
Hriech je vracajúci (sa)
Bumerang

Raz ma vyhrešili.
Odvtedy hriechy nemám.
(Keby ma boli vykostili,
Nemal by som kosti.)

Čo by som s hriechmi robil?
Zjesť sa nedajú
Ani na stenu si ich
Nezavesím.

Ak chcete, môžete si ch
Zobrať
A podávať
Po rojnici
(Hriechy sa roja ako včely
aj bzučia ako ony)

Alebo
Ich môžete zasadiť
Do kvetináča
Hriechy
Sa veľmi rýchlo
Ujímajú a množia

Moja Duša sa rozlúčila
S mojou plazmatickou
Hviezdou
A vrátila sa do tela. Môjho…
Dúfam…

Dve duše tvoria bicykel.
Taký jednoduchý – Medzihviezdny…
To je jasné, akože
Dva krát dva sú…

Dnes každý tvrdí niečo iné…

Chcem zostať sám sebou…
A ešte radšej sám – s Tebou…

D r a g o 13022012


http://flog.pravda.sk/majuuus.flog?foto=418717

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,244
Celková čítanosť: 5711585x
Priemerná čítanosť článkov: 2545x

Autor blogu

Archív