Založ si blog

Dišč ňepada – slunko švici

Švici slunko až do poražeňa,
U kešeňi ňemam na pivo,
Ňema euro aňi moja žena – 
Co to, Bože, ňeška za život?

Kediška me buľi kamaraci, 
Poplaciľi jeden druhomu.
Chto me zbači ňeška, ta še straci, 
Pozamika dzvere do domu. 

Ňečapuje kačmar na šekeru, 
Ňenaľeje aňi poldeci.
Dze še u nas skupi ľudze beru?
Podražel i čungau pre dzeci. 

Kebi bulo pivo na požičku – 
Na tri splatki abo na štiri –
Do založňi bi mi odňis švičku,
Ket už kačmar taki ňeščiri. 

Za tri švički pozvem kamaratku –
Ukradnuc jich možem z koscela – 
Obľekla bi sukňu minikratku, 
Karčma bi ľem na nas patrela. 

Ňepatri še kradnuc u kosceľe, 
Rucaju tam centi do dzvoňčka.
Zadarmo mi kačmar ňenaľeje, 
Aňi kebi mi ho pobočkal. 

Bo kačmar ma šerco zos kameňa – 
Rozbijac z ňim može orechi. 
Buchňem z dzvermi, povim: -Dovidzeňa! 
Pojdzem vipic pivo na Čechi!
…………………………………………………

Malý kurz veľkoozorovčiny:

Švicic – svietiť
Kešeň – vrecko 
Kediška – voľakedy
Zbačic – zbadať
Čungau – žuvačka
Švička – sviečka
Ščiri – štedrý
Patrec – pozerať (sa)
Dzvončok – zvonček

D r a g o      31082013

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,242
Celková čítanosť: 5704534x
Priemerná čítanosť článkov: 2544x

Autor blogu

Archív