Založ si blog

Dafnis a Chloé (4)

 

200_koza_ovcaKapitola štvrtá, 
v ktorej Dafnis aj Chloé 
pocítia prvé záchvevy Lásky 
a nedokážu si ich vysvetliť.
 
 
Zaránky dôjdu na pastviny, 
Spočinú suchej na tráve.
Píšťalku z tŕstia Dafnis sčiní,
Vylúdi tóny ťahavé.
 
Natrčia ovce, kozy uši,
Prestanú pásť sa barany.
Zvieraciu dušu nápev kruší.
Dievčina nástroj vymámi –
 
Priloží drievce k perám svojím,
Prštekom dierku zahatá.
Úsmevom Dafnis dušu hojí
Zaľúbeného dievčaťa. 
 
Ústami Chloé dotýka sa,
Kde boli pery Dafnida.
Opantala ju mužia krása,
Vysadne túžbe na krídla:
 
„Píšťalkou ja som keby bola,
mňa by sa rtami dotýkal…
Čaroba nýmf nás k sebe volá…“
Dušička v hrudi zavzlyká:
 
-Pobežme, Dafnis, do jaskyne,
jazierko zmyje únavu…
Nežná jej rúčka k jeho priľne…
-Aj nymfy s nami poplávu…
 
Nezmyje voda túžbu panny, 
Nezmyje, čo je mámivé..
Nevediac, čo je pocit hanby,
Na seba hľadia v údive.
.
Netušia deti, Láska že im
Nocami duše umára.
Nevidel Dafnis zrelej ženy.
Plameň sa v srdci rozhára…
 
Neschodí chlapcu Chloé z mysle, 
Vstupuje do snov, nedá spať.
Do rána horká slza vyschne…
Sadajú zas si pod úvrať…

………………………………………….

 
„Čo sa to..? Budem hádam chorá…
Žiadnej však rany na mne niet…
Od rána bľačí ovčí chorál , 
celý sa so mnou točí svet…
 
Neštípu osy ani včely…
Pramení odkiaľ teda bôľ?
Dlávi ma mora na posteli,
do duše vtrie sa nepokoj…
 
Jednostaj myslím na Dafnida. 
Ako sa teším, keď som s ním…
Počúvam keď ho, keď ho vídam…
Pri ňom si peplos zarosím…
 
Zanôti on keď na píšťale, 
slávika piesni nevnímam.
Nežnejší ako vtáča malé,
jemnejší ako ľalia…
 
Kozičkou byť tak jeho stáda – 
popasie nech ma, pohladí…
Bozká nech ústa, koľko zvláda, 
odhalí duše poklady…
 
Dych jeho nech ma v tvári hreje, 
pozerá nech mi do očí.
Nechcem viac trpieť bez nádeje, 
slzou ho šťastia omočím…
 
Čo ste to na mňa, nymfy moje, 
čo ste to na mňa ušili??
Pramenia odkiaľ nepokoje, 
rvú prečo dušu na štyri..?
 
A čo, ak umriem? Kto vám vence
z kvetiniek lúčnych uvije?“
Potôčik v háji šumí, šplechce,
Treptajú krídla motýlie…
.
………………………………………….
 
D r a g o  /podľa Longa/
jeseň 2013 – zima 2014

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Bohuš Garbár

Vyzvedačstvo pre Rusko a branie úplatkov. Súd poslal Garbára do väzenia, nezaplatil totiž pokutu

29.04.2024 13:22

Garbár podľa polície zbieral informácie pre príslušníkov ruskej vojenskej rozviedky GRU od apríla 2021.

Komunisti oslávili 1. máj

V prípade minuloročného zjazdu KSS polícia zastavila trestné stíhanie

29.04.2024 13:15

Na zjazde mali byť vystavené nielen tradičné komunistické symboly, ale aj portrét Stalina.

Blinken

Blinken žiada vyššiu súčinnosť v oblasti obrany s krajinami Perzského zálivu

29.04.2024 13:10

Blinken chce svoju cestu po krajinách Blízkeho východu využiť aj na to, aby v tejto záležitosti vyvinul tlak na vedúcich predstaviteľov Izraela.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,242
Celková čítanosť: 5705941x
Priemerná čítanosť článkov: 2545x

Autor blogu

Archív