Založ si blog

Dafnis a Chloé (27)

 

200_koza_ovcaKapitola dvadsiata siedma, 
v ktorej sa objaví jablko sváru.
 
 
Červená plod sa na jabloni, 
Mlsia sa mušky na hrušky,
Na lúke modrý zvonček zvoní,
Hmýria sa osy pošušky.
 
Oberá človek, vietor ráňa,
Priletí ovad bodavý.
Ďaleko deň je vinobrania.
Vezme si Dafnis do hlavy,
 
Z vrcholku stromu odtrhne že
Najkrajších farieb jablko.
Keby tak spadol, nedajbože,
Ženích by sa nám dotĺkol.
 
Šmýkol sa keby, na zem spadol, 
Konár sa keby ulomil…
Padnúť sa dá len zhora nadol.
Modlí sa Chloé k Pánovi…
 
Ku stádu beží urazená – 
Veď ho má rada, a on tak…
Čoskoro bude jeho žena…
Po stromoch nech si lieta vták…
 
Jabĺčko naňho zvrchu žmúrka – 
Čoby ho nahor lákalo.
„Nezľakol som sa ani vlka.
Vyššie som liezol za vranou… 
 
Pre ňu ho strhnem, veď ma ľúbi.
Zaslúži si ho odo mňa.
Nijaké strachy, kmeň je hrubý…
Nabralo farbu od ohňa…“
 
Vylezie navrch, strhne, zlezie –
„Nech sa len Chloé pokochá…
Nazad ho predsa nepovezie…“
.Ochraňuj, Bože, divocha..!
 
-Nemosúr už sa, moja milá,
Jablko jabloň kojila,
Jablonku hora porodila,
Vyzrelo v lúčoch Hélia.
 
Osud chcel, aby som ho zočil – 
Uchoval mi ho pre teba.
Nebol to žiadny veľký počin.
Iskrami srší pahreba.
 
Zoschlo by časom, na zem padlo,
Zvláčili by ho kopytá – 
Nepekné je to podivadlo.
Ovečka veď sa nepýta…
 
Dostala ho aj Afrodita – 
Najkrajšia z Bohýň Hellady,
Na lúke keď ju Paris vítal.
Láska aj starcov omladí. 
 
On pásol ovce, ja mám capy…
…A ty si moja Bohyňa!…
Tak rád by som sa z teba napil…
-Pi! Veď sa zo mňa nemíňa..!
 
Jablko vpustia do záhrenia – 
Prekĺzne medzi prsiami.
Dotyky tiel sú plné chvenia.
Samo sa lôžko vyslamí…
………………………………..
.
 
Hélios   –   boh Slnka, Slnko (v Ríme Sol)
Afrodita   –   bohyňa lásky a krásy (v Ríme Venuša)
Paris   –   trójsky princ, únosca krásnej Heleny, čo bolo zámienkou pre začiatok Trójskej vojny
 
D r a g o    /podľa Longa/
jeseň 2013- zima 2014
 

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

Feferónky 73

24.04.2024

Alkoholici a fajčiari môžu byť spokojní. Na orgány sa nehodia. Dobrí ľudia majú v živote len malú šancu uplatniť sa – svet patrí kurvám! .

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,242
Celková čítanosť: 5704852x
Priemerná čítanosť článkov: 2545x

Autor blogu

Archív