Založ si blog

Stratené Srdce

 

Našiel som Srdce. Chladné, mramorové…
Našiel som Srdce z kameňa.
Našiel som Srdce južnom na ostrove.
Zo sŕdc vraj Lásky pramenia. 
.
Studený kameň leží v slnka páli – 
Bez tela mĺkva sirota.
Snáď sa v ňom zvyšky Lásky uchovali…
Hlavu mi Srdce pomotá…
.
Dvíham ho k ústam – Srdce pery chladí.
Hovor vĺn mi je neznámy.
Topia sa sladké srdcia z čokolády.
Záhadný chlad ma omámi. 
.
Tajomné Srdce plieni zhubná Krása – 
Okútal kameň mráz aj srieň.
Krehne mi Duša, nepokoj ma drása…
Do útrob Srdcu nenazriem.
.
Stratila snáď ho nepozorná Deva…
Samo jej z hrude vypadlo…
Nevnímam, o čom more práve spieva,
Záhada vždy je lákadlom. 
.
Na púť sa vydám hľadať tajnú Devu
Cez piesky púští, cez snehy.
Nútia sa slané vlny do úsmevu,
Ku brehu za mnou pobehli. 
.
Vydám sa zaraz svetom na potulky,
Či vládne Noc či svetlý Deň.
Nemôžu zmôcť ma dažde, vetry, búrky – 
Na dlani Srdce ponesiem.
.
Vylovím z Duše nežné verše letmé,
Odpoviem Láske na pozdrav.
Verím, že Devu bez Srdca raz stretnem – 
Nájdené rád jej odovzdám.
.
Natiahnem dlane: -Noste Srdce v hrudi – 
Od Lásky nech sa ševelí…
Bez Sŕdc sa nemá chodiť medzi ľudí,
Nemá sa mrznúť v posteli…
.
D r a g o      27052014
.
.

.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Robert Kaliňák

Krúpa má podozrenie, že Kaliňák koná v záujme cudzích zbrojárskych spoločností

02.05.2024 16:19

Krúpa avizoval, že téma sa možno bude riešiť aj na budúcotýždňovom výbore.

Belgium EU Summit

Všetci nacionalisti sú 'skrytí brexiteri', ničia každú krajinu. Zobuďte sa Európania, odkázal Macron

02.05.2024 16:11

Prieskumy volebných preferencií vo Francúzsku nateraz vedie krajne pravicové Národné združenie.

Nożykova synagóga

V Poľsku zadržali 16-ročného chlapca v súvislosti s podpaľačským útokom na synagógu

02.05.2024 15:34

Motív útoku na jedinú synagógu vo Varšave, ktorá prežila druhú svetovú vojnu, je nejasný. Podozrivý totiž odmietol vypovedať.

vašečka, záborská

Vašečka a Záborská opäť idú proti transrodovým ľuďom. Život im chcú skomplikovať novým zákonom o rodnom čísle

02.05.2024 15:25

Ak zmeny prejdú v navrhovanej podobe, transrodoví ľudia nebudú môcť po absolvovaní tranzície zmeniť svoje rodné číslo tak, aby zodpovedalo ich novému pohlaviu.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,244
Celková čítanosť: 5713062x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Archív