Založ si blog

Pod Atlantom

 

Siaha mi more po kolená,
Na pleciach držím modrú báň,
Brána je stĺpom podoprená,
Nad hlavou visí budzogáň.
.
Nadarmo volám na Titana – 
Atlás sa so mnou nebaví.
Vnára ma do snov zlatá brána – 
Jablká padli do trávy. 
.
Jablká zlaté Hesperovien – 
Hodný je počin Hérakla.
Sám sebe nikdy nevyhoviem.
Mora mi Dušu prikľakla. 
.
Rozdáme karty o tri groše – 
Inak sa noše nezbavím.
Dubasí Atlás od rozkoše – 
Zradný groš býva deravý. 
.
Fortúna mieša, Osud skladá…
Hádam sa šťastie umorí…
Povolí ťarcha, jarmo padá, 
Skamenie Atlás v pohorí.
.
Zabaží Duša po Slobode.
Maznia sa Nymfy s vlnami.
Mávajú biele šatky z lode,
Kajkajú čajky nad nami.
.
Hélios hodí zlaté siete,
Spočinie Krása v blankyte.
More má ruky rozopäté, 
Osud má karty zakryté.
.
D r a g o      29052014 

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Matthias Ecke

Skupina útočníkov napadla a zranila europoslanca SPD Eckeho. Museli ho operovať

04.05.2024 17:39

Krajinskí predsedovia SPD uviedli, že útok je varovným signálom pre všetkých v Nemecku a známkou toho, že stúpenci krajnej pravice sú už celkom bez zábran.

Irán / Vojnová loď /

Iránska vojenská loď Šahíd Mahdaví prekročila prvýkrát rovník

04.05.2024 17:28

Je to údajne prvýkrát, čo Irán vyslal loď svojho námorníctva na takúto diaľkovú misiu.

Eurovoľby 2024

Strany môžu na kampaň v eurovoľbách minúť najviac tri milióny eur

04.05.2024 16:13

Pri volebnej koalícii platí tento limit zvlášť pre každú stranu.

Kim Čong-un

Pieseň oslavujúca diktátora Kima sa stala hitom TikToku. Skladba má nové, alarmujúce posolstvo

04.05.2024 15:27

Pieseň "Priateľský otec" vzbudila záujem hlavne medzi užívateľmi generácie Z. Nie je to prvá pieseň venovaná Kimovi, je tu ale viditeľný odklon v použitom jazyku a slovníku.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,245
Celková čítanosť: 5716198x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Archív