Založ si blog

Spomienka na Podgoru 2000

 

Majestát vôd je nespútaný – 
Zapára živel do súše. 
Som zrnkom piesku v obrej dlani.
Vykvitli z mušlí Venuše. 
.
Vznešenosť živlu v planej pýche
Búrlivý hymnus velebí.
Milé je more, kým je tiché – 
K hladine báň sa prinebí.
.
Omýva vlna zemné prahy,
Kameniu ostrie vyoblí.
Potí sa more od námahy,
Pozhŕňa piesok do hroblí. 
.
Tmolia sa člny po prístave,
Medzerou valún neprejde.
Hravé sa vlny menia v dravé,
Kníšu sa lode na rejde. 
.
Plavidlá krúžia krajom sveta,
Rozvlnia víry hladinu.
Ranené čajky nedoletia,
Bez krídel vtáky zahynú. 
.
Búrlivé more vlny valí – 
Po živých živel zagáni.
Bujné sú vody, človek malý – 
Zrniečko piesku na dlani… 
.
Doplávu jedni, tonú iní…
Žiada sa moru obety…
Na vlnách vence od mariny… 
……………………………………
Biokovo slnko osvieti…
.
Dotknú sa lúče modrej ráne,
Hladinou vanie tíšina.
Galeb má krídlo doráňané…
Pamiatka Dušu omína…
.
D r a g o      20/21062014

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Malá Októbrová

28.04.2024

Čím dlhšie žijeme Tým sú kratšie roky Nevesty v háreme Dovrteli bokmi .

Zostali mi

26.04.2024

Zostali mi z kamarátiek vrany Na briezke sa straka rozškrieka Krákoravý koncert na svitaní Preniká do útrob človeka .

France Macron

Uvidia Parížania Macrona plávať v rieke? Minister spravodlivosti sa nepridá, lebo mu prekáža teplota vody

30.04.2024 15:00

Od leta 2025 umožnia ľuďom zaplávať si v Seine, v ktorej platí zákaz kúpania už od roku 1923. Pozdĺž troch úsekov rieky budú mať k dispozícii šatne i sprchy.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Takmer storočná Ukrajinka prešla podľa polície desať kilometrov z okupovaného územia

30.04.2024 14:45

"Prežila som tamtú vojnu a prežijem aj túto vojnu," povedala.

blaha ľuboš

Blaha poskytol propagandistický rozhovor ruskej televízii, podľa Šimečku konal v rozpore so zahraničnou politikou Slovenska

30.04.2024 14:35

Líder PS konštatoval, že za svoje výroky by sa mal Blaha okamžite ospravedlniť.

Netanjahu

Netanjahu: Izrael podnikne inváziu do Rafahu bez ohľadu na výsledok rokovaní

30.04.2024 14:25

Rafah leží v Pásme Gazy pri hranici s Egyptom a po vypuknutí vojny tam našlo útočisko viac ako 1,5 milióna Palestínčanov.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,243
Celková čítanosť: 5708203x
Priemerná čítanosť článkov: 2545x

Autor blogu

Archív