Založ si blog

Čiernota

 

Rád by som zažil Deň – 
Tých 24 hodín – 
Planétu bez vojen,
Keď Smrtka kosu hodí
 

Aj flintu do žita.
Sysifos! -volám… -Kde si?
Zem krvou opitá
Mi moje Ego desí.
 
V kŕdľoch sa vyroja
Stymfalské vtáky k nebu.
Z čierneho nápoja
Valkýry silu strebú.
 
Dlia Duše bez konca
Pred dvermi deda Háda.
Mars čoby hovorca,
Za ním sa Áté vkradá,
 
Erida bezducho
Do ohňa olej leje,
Za hudby výbuchov
Kráča Svet na galeje.
 
Eiréne bez úcty
Prosebne volá k Diu – 
Reťaz ju nepustí,
Kde jedni druhých bijú,
 
Kde besi doma sú,
Kde Život nemá ceny,
Kde rasa na rasu
Drží meč vytasený,
 
Kde dym sa kúdolí,
Kde pýcha peklom dýcha – 
Nehrá sa na góly – 
Tečie Krv do kalicha.
 
Rád by som zažil Deň – 
Tých 24 hodín – 
Bez pekiel, bez vojen
S kalichom Živej Vody.
……………………………..
Všetkého veľa škodí…
 
D r a g o      13012016

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Michal Šimečka

Za predsedu PS snem zvolil opätovne Michala Šimečku

04.05.2024 11:14

Podporu mu vyjadrilo 155 zo 161 hlasujúcich delegátov.

Luhansk / UA vojak / UA armáda /

Ďalšia pomoc Ukrajine za 50 miliárd dolárov? USA rokujú s krajinami G7

04.05.2024 11:00

Peniaze by mali byť splácané z neočakávaných ziskov zo štátnych ruských aktív mrazených prevažne v Európe, z ktorých stále plynú úroky.

Antony Blinken

Blinken: Súhlas s prímerím by pre Hamas nemal byť problém

04.05.2024 10:17

Hamas oznámil, že jeho delegácia sa vráti do Káhiry na rozhovory o dohode, ktorá by zastavila izraelskú ofenzívu v Gaze výmenou za prepustenie rukojemníkov.

Francúzsko ČSR Štefánik

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí Milan Rastislav Štefánik. Jeho životný príbeh je inšpiráciou aj v súčasnosti

04.05.2024 10:04

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí v Ivanke pri Dunaji diplomat, vedec, štátnik, vojak a politik Milan Rastislav Štefánik.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,245
Celková čítanosť: 5715682x
Priemerná čítanosť článkov: 2546x

Autor blogu

Archív