Založ si blog

Čierny Pasažier

Potajme sa na chvíľu vrátim
V kožúšku z myší – za mnou tma…
Neozvú sa mi kamaráti
Spomienky na prst namotám
.

Načierno pôjdem – lístky nie sú
Nikdy vraj ani neboli
Odlieta starý havran k lesu
Do Duše detstvo mrholí
.
Stamodtiaľ hrejú lúče slnka
Z kúdele sa mi vije niť
Na listy višne vánok brnká
Húsatká lezú na pažiť
.
Kúrence krmí stará mama
Prikmotria k nim sa holuby
Ovečkám trčí z rúna slama
Z furmanca pastier zatrúbi
.
Na pašu ženie kozy, kravy
Čakajú lúky voňavé
Vrtichvost čierny psíček hravý
Pridáva sa ku výprave
.
Zvoláva ráno mama k stolu
Drobíme chlebík do kávy – 
Z domácej pece epištolu – 
V káve sa cukor roztaví
.
Voňala melta rodným ránom
Metlu mal drobizg za koňa
Sused nám voňal za dohánom
Od fajky nemal pokoja
.
Záhradu orú kone jeho
Pričuchnúť dá mi ku pôde
Vylieva sa mi brázda z brehov
Takto to ďalej nepôjde…
.
S priateľmi lozím poza pajty
Z cudzieho krv veď netečie
Kým sa pán farár domov vráti
Kmášeme sladké čerešne
.
Zamlčím hriech ten na spovedi
Dosť na tom, že vie o tom Boh
Anjela vyšle na prezvedy.
V duchu sa modlím za štyroch
.
Zvoláva zvon na službu Bohu
Babka sa letmo žehnala
Ja by som radšej do brlohu…
Krstili vo mne pohana
.
Ni zbla som tomu nerozumel
No idú chlapci, idem ja…
Mne lozia knižky po rozume 
Za pravdu tiahnem do boja
.
S Popolvárom i Jánom hlúpym
Naprávam krivdy na biede
Plagáty zdobia ploty, stĺpy…
V dedine kvitne JRD
.
Priatelil som sa s dobrodruhmi
Získali si ma písmená
Ďaleko bol som od koruhvy
Chodili chlapci na sená
.
Neskoršie muži. A ja s nimi
Do žatvy som sa pechoril
Budil sa zo sna rojko snivý
Volali hríby do hory
.
Bez knihy ani na krok z domu
Mával som tajné zákutia
Vyplaší ma len rachot hromu
Dažde ma ale nermútia
.
Vystavím sprche nahé telo
S jeseňou leto dotlelo
Maľujú vtáky zrána smelo  
Koruny stromov pastelom 
.
Volala škola, kamaráti
Lapajstvá, hry i nezbedy
Nejeden sen ma ku nim vrátil
Zvedavo zízam do triedy
.
Zviera mi srdce pri tabuli
Ku slovu príde palica
Abo pár faciek po papuli – 
Bývala taká obyčaj…
.
Nevstúpiš dvakrát…Nedá sa to
Všetko sa časom skomolí
Tratia sa stopy kamarátov
Roszsial sa smútok po poli
.
Vláčia ma nohy po bodľačí
Tu pichá… Tu dych nestačí…
Staroba ťahá koniec kratší
Nový svet detstvo zinačil
.
V záhrade rastú iné stromy
Dvory sú sťaby vymreté
Nestoja ľudia na priedomí
Dedina nemá repete
.
Vraciam sa naspäť… Potajomky…
Na voľný lístok z milosti
Uložím detstvo do zátvorky
Spomienok Čas ma nezhostí
.
D r a g o       03022019 

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Oheň / Plamene / Požiar /

Rusko plánuje sabotáže v Európe. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,245
Celková čítanosť: 5717515x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Autor blogu

Archív