Založ si blog

Potmehúdske Asociácie

Chytili ma in flagranti,
Keď som začal miešať karty.
Bránil som sa, ale márne – 
Zmizol obraz z obrazárne.

Všetky stopy niekam vedú…
Na strúhadle trieme biedu.
Šprtajú sa šproty v športe – 
Najprv pite, potom tvorte. 
A čo tam i dušu dáte…
Lozí mucha po špagáte – 
Malá, čierna, dotieravá
Až ma z toho bolí hlava.
Dobre bolo – ale dávno – 
Zvládal som aj kotúľ plavmo.
Nepi, Jano, nepi vodu – 
Mor ho, detvo môjho rodu!
A čo mladé, zutekalo,
Čo staré sa brodí kalom.
Čo sa vlečie, neutečie, 
Večné perá nie sú večné.
Zjedzte si ma, vlčky, zjedzte, 
Už ma dávno svrbia päste.
Utrite si, vĺčky,ĺ zuby – 
Nesplní vám sľubár sľuby.
Po nábreží koník beží – 
Každý je dnes na peňeži. 
Jeden hrabe, druhý kradne,
Uviazli sme v bahne na dne.
Jajže, Bože, strach veliký – 
Stunelili sa podniky.
Sedí žaba na prameni,
Po krčmách sa pivo pení,
Po krčmách sa reči vedú – 
Kto vraj môže za tú biedu?
Prší, prší, rum sa leje – 
Ušiel rozum na galeje.
Oči čierne, oči modré – 
Horšie je nám, keď je dobre. 
-Daj sem bičík! -Nedám bičík!
Kvitne hlúposť, až to kričí.
Ani koňmo, ani peši – 
Stretneme sa na dereši. 
Hoj, mor ty len, a voľ nebyť …
Eso môže dámu prebiť.
Slnko svieti, len tak slepí – 
Na raňajky štyri drepy, 
Na večeru štyri kliky.
Ušli krysy z Ameriky. 
Kde sa človek s čertom spári,
Tam sa rozum zalekvári. 
Na Dunaji šaty perú, 
Nepozná už drzosť mieru. 
Na tom hornom, na salaši
Klamú až sa z huby práši. 
Predlžujú sa nám tváre – 
Našinec sa v nose špáre,
Vašinec sa špára v uchu – 
Máme sa jak ryba v suchu.
Čujem jedno, vidím iné – 
Varúj dušu na doline! 
Skočil Turčín bystrým skokom
Medzi svojich – medzi cvokov. 
Dobrovoľky či nevoľky
Peklom smrdia všetky spolky.
A tam hore na Považí 
Márne bača ovce stráži – 
Sedem kilo – pol deviata – 
Čo ukradneš, to sa ráta. 
Keď som išiel popod chotár,
V prvej krčme som sa zmotal.
Mamičkine, zbohom, prahy, 
Ľudský život nie je drahý. 
Mať sa treba na pozore – 
Šplhajú sa ceny hore. 
Tí, čo múku hubou melú, 
Z koláča nám dajú dieru. 
Keď sa život zatrkvasí, 
Môžeme si trhať vlasy. 
Poza búčky Branka honia, 
V štáte dánskom čosi vonia.
Honia, honia durným honom – 
Ošklbal vraj krídla dronom.
Prečože to, Branko, prečo?
Prečo si im zjedol lečo? 
Našli oni na mne vinu – 
Siahol som im na slaninu. 
Hory, hory, hory čierne – 
Prosperujú z tupcov herne.
Jedna ruka myje druhú – 
Podvody dnes idú k duhu. 
Potmehúdsky hudci hudú, 
Pre môjho psy šijú búdu. 
Vyhrávajú v bruchu Rómi – 
Rúbu stromy na priedomí. 
Icom – picom bol som pri tom,
Keď sa bili o koryto, 
Keď sa bili o válovy.
Na sľuby sa truľo loví.
Išieu Macek do Mauacek,
Utržil tam sedem faciek.
Sedem gulí v Sarajeve –
Kosí Smrtka, kde Boh seje. 
.
D r a g o      20012020 

Feferónky 75

04.05.2024

Na dovolenke som sa vyfotil s opicou. Teraz neviem, kto je kto. Bruselskí vedátori ustanovili, že biela farba neexistuje. Existuje iba veľmi – veľmi svetločierna.

Feferónky 74

02.05.2024

Fajčenie zabíja – ale nie tých správnych. Kto tri dni nebol na fejsbúku, je príliš závislý od zdravého rozumu. .

Nesmelý

30.04.2024

Venoval som Ti svoju prvú A Ty si sa jej nedotkla Vyschlo mi v hrdle, sám som strnul Mala si ma len za cvočka .

Oheň / Plamene / Požiar /

Rusko plánuje sabotáže v Európe. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.

Drahoslav Mika

fejtóny, aforizmy, básničky

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2,245
Celková čítanosť: 5717511x
Priemerná čítanosť článkov: 2547x

Autor blogu

Archív